Papierosy pożerają człowieka żywcem
Grozę i postrach sieją nowe reklamy Ministerstwa Zdrowia, z których widz dowiaduje się, że "Papierosy pożerają go żywcem". Spoty reklamowe emitowane są od początku tygodnia (największe stacje ogólnopolskie, tematyczne i regionalne), a dzisiaj – w Światowym Dniu Bez Tytoniu – oficjalnie zainaugurowano kampanię.
Filmy reklamowe, nie siląc się na subtelność ostrzegają, że palenie pochłania najważniejsze organy i tkanki ludzkiego ciała – zwiększa ryzyko zawału serca, rozedmy płuc, raka płuc, raka trzustki, a nawet śmierci, o estetycznych i zapachowych kwestiach nie wspominając. Kampania uświadamia tragiczne dla zdrowia skutki palenia aktywnego i biernego (konsekwencje dla dzieci) i dopinguje do rzucenia nałogu oraz do zaprzestania palenia w obecności dzieci. Pomocna ma być infolinia 0801-108-108.
W Polsce co roku z powodu chorób odtytoniowych umiera 60 tysięcy osób. 90% palących rodziców pali w obecności swoich dzieci. Rocznie Polacy wydają 8 mld zł na zakup papierosów.
Kampania zainaugurowana przez Departament Zdrowia Miasta Nowy Jork była już prowadzona w Stanach Zjednoczonych, Chinach, Rosji i na Ukrainie. Finansuje ją Światową Fundację Płuc. W ramach wsparcia działań medialnych regionalne oddziały Sanepidu będą organizować happeningi nawołujące do rzucenia palenia.
zobacz także
-
19.07.2025Kampanie
Odwiedź kulturę na wakacjach
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
09.07.2025slider
Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie