logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Pałac Kultury zapłonie na niebiesko
31.03.2011
Tematy: Wydarzenia

Pałac Kultury zapłonie na niebiesko



Co by było, gdyby pewnego dnia po przebudzeniu okazało się, że sól stała się słodka, wrzątek nie parzy, ludzie zamiast mówić wydają niezrozumiały dla ucha szum, a oczy widzą najmniejsze pyłki powietrza, które nieustannie wirując zasłaniają świat? Tak odbierają otoczenie osoby autystyczne. W Polsce autyzm wykrywany jest u jednego na 300 dzieci.

W sobotę 2 kwietnia po czwarty obchodzony jest Światowy Dzień Wiedzy na Temat Autyzmu ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w 2008 roku. Organizacja uznała autyzm za jeden z najpoważniejszych problemów zdrowotnych świata – obok raka, cukrzycy czy AIDS.

Eksperci podkreślają, że autyzm jest najczęściej występującym zaburzeniem rozwojowym i alarmują, że każdego roku będzie przybywać dzieci dotkniętych tym problemem. Fundacja SYNAPSIS niesie wsparcie i profesjonalną pomoc osobom z autyzmem i ich rodzinom oraz prowadzi systematyczne kampanie informacyjne na temat autyzmu.

W sobotę 2 kwietnia Polska dołączy do międzynarodowej akcji „Zaświeć się na niebiesko dla autyzmu”, do której Fundacja SYNAPSIS przystąpiła dzięki inicjatywie matek dzieci z autyzmem współpracujących z Fundacją. Tego dnia niebieskim kolorem zapłonie Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, Empire State Building w Nowym Jorku i CN Tower w Toronto.

Każdy może przystąpić do akcji akcentując w ten jeden dzień kolor niebieski, np.:
a) dołączając do akcji na Facebooku „zaświeć się na niebiesko w dniu Światowego Dnia Wiedzy na temat Autyzmu” oraz udostępniając informację znajomym lub zapraszając ich do akcji;
b) zmieniając kolor swojej strony internetowej na kolor niebieski lub wprowadzając na nią dowolny niebieski element;
c) ubierając się na niebiesko albo dołączając dowolny niebieski element do swojego stroju.

– Pracujemy z osobami autystycznymi ponad 20 lat i wiemy, że wiedza na temat tego problemu wśród społeczeństwa jest nadal na bardzo niskim poziomie. Każda inicjatywa, która może wpłynąć na zainteresowanie tematem i przyczynić się do wzrostu świadomości społecznej ma ogromne znaczenie. Dlatego cieszymy się, że w tym roku w ramach międzynarodowego przedsięwzięcia „Zaświeć się na niebiesko dla autyzmu” centralny punkt Warszawy rozbłyśnie na niebiesko razem z innymi największymi budynkami na świecie. To będzie światowy znak solidarności z osobami chorymi na autyzm. – powiedziała Joanna Grochowska, wiceprezes zarządu Fundacji SYNAPSIS.








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 18.11.2025Wydarzenia

    CSR Poland Awards. 4. edycja konkursu dla najlepszych projektów i liderów CSR

  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek