Pacjent nie przedmiot
"Według połowy Polaków pacjenci są traktowani jak przedmioty. Zacznijmy leczyć po ludzku" – zwraca uwagę na prawa pacjenta i zachęca do wpłaty 1% podatku na swoją działalność Fundacja Agory.
W tym roku organizacja gromadzi fundusze na działania prowadzone pod hasłem "Leczyć po ludzku" i inne akcje społeczne Gazety Wyborczej. Zebrane pieniądze pomogą m.in. dotrzeć z przesłaniem akcji "Leczyć po ludzku" do wszystkich placówek opieki medycznej w Polsce.
Akcja organizowana przez GW oraz Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, rozpoczęła się 30 listopada 2009 r. Od dnia startu cieszyła się ogromnym zainteresowaniem – czytelnicy nadesłali do "Gazety" tysiące historii i opinii dotyczących respektowania praw pacjenta w Polsce. Działania pod hasłem "Leczyć po ludzku" miały już dwie odsłony, kolejna pojawi się jeszcze w kwietniu br.
W kwietniu informacje o zbiórce prowadzonej przez Fundację Agory przekazywane są w kampanii prowadzonej w "Gazecie Wyborczej" i jej dodatkach, na citylightach AMS oraz w TVP Info, stacjach tematycznych Polsatu, At Media, TVN i TVP.
Pomysłodawcami kampanii i reżyserami spotu filmowego są Filip Jasieński i Przemek Słodkowski, zdjęcia wykonał Tomasz Siatkowski, muzykę – Igor Czerniawski (Santic). Film wyprodukował dom produkcyjny Garaż.
Działalność Fundacji Agory koncentruje się na pomocy ciężko chorym i niepełnosprawnym dzieciom, programach stypendialnych oraz finansowaniu akcji społecznych inicjowanych przez „Gazetę Wyborczą". Fundacja finansuje również wydawanie kwartalnika "Zeszyty Literackie" i Fundację Nagrody Literackiej Nike.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
01.02.2023
Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
27.01.2023
12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
16.01.2023
Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką