Unikalne "drzewka zapachowe" do samochodów – unikalne bo zepsute – rozdawali kierowcom wolontariusze Greenpeace na stacjach benzynowych w Izraelu. Nie pachniały i były ułamane. Za pomocą popularnego gadżetu potraktowanego w odmienny sposób organizacja prowadziła w czerwcu br. akcję w ramach długofalowej kampanii „Save The Trees”.
Zawieszki w kształcie pnia ściętego drzewa (z oczywistych powodów zostały one pozbawione sztucznych dodatków zapachowych oraz standardowego plastikowego opakowania) wykonano z papieru, którego produkcja z możliwie najmniejszy sposób narusza środowisko naturalne. Miały przypominać kierowcom o skali problemu niszczenia przyrody, prowokować do podjęcia dyskusji w rodzinnym gronie, zachęcić do używania 'ekologicznego’ papieru i codziennie przypominać wsiadającym do auta o problemie wycinania lasów deszczowych.
Kampania prosta, niewymagająca wielkich nakładów finansowych i trafiająca w sedno. Samo pokazanie problemu nie uratuje lasów deszczowych – niemniej jednak warto różnymi sposobami przypominać i zachęcać do zmian nawyków.
J.Żamojta
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
03.02.2023
Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste
-
01.02.2023
Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?