logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Otyłe Stany
14.08.2008
Tematy: Wydarzenia

Otyłe Stany



Do roku 2030 aż 86 procent dorosłej populacji USA będą stanowić osoby otyłe bądź z nadwagą – informuje pismo „Obesity”.

Podczas ostatnich trzydziestu lat występowanie otyłości i nadwagi w USA było coraz częstsze, toteż jeśli trend się utrzyma, wkrótce osoby szczupłe będą stanowiły zdecydowaną mniejszość. Wśród czarnych kobiet odsetek otyłych i z nadwagą może sięgać 96 procent, a wśród osób pochodzenia meksykańskiego – 91 procent.

Według prognozy naukowców z Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health, Agency for Healthcare Research and Quality oraz Univerity of Pennsylvania School of Medicine zjawisko to pociągnie za sobą olbrzymi wzrost wydatków na opiekę zdrowotną, sięgający 956,9 miliarda dolarów – co szósty dolar wydany na zdrowie pójdzie na koszty leczenia otyłych.

Z nadwagą mamy do czynienia, gdy wskaźnik masy ciała (BMI = masa ciała w kilogramach podzielona przez wzrost w metrach podniesiony do kwadratu) wynosi od 25 do 29,9, zaś z otyłością – przy BMI powyżej 30. Nadwaga i otyłość podwyższają między innymi ryzyko nadciśnienia, cukrzycy typu II, chorób serca i udaru mózgu.
PAP, www.naukawpolsce.pap.pl








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 18.11.2025Wydarzenia

    CSR Poland Awards. 4. edycja konkursu dla najlepszych projektów i liderów CSR

  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek