logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Oni są liderami, a one się rządzą
30.07.2014
Tematy: Kampanie, Stany Zjednoczone, Równouprawnienie i tolerancja

Oni są liderami, a one się rządzą

Your browser does not support the video tag.


Beyoncé, Condoleezza Rice i Jane Lynch w dzieciństwie "rządziły się". Ich koledzy, przejawiający podobne cechy charakteru, byli nazywani małymi przywódcami. To jedna z przyczyn tego, że kobiety są prawie nieobecne w zarządach, czy polityce. Na protekcjonalne traktowanie dziewczynek obecne liderki zwracają uwagę w spocie "Ban bossy" (bossy – władczy, apodyktyczny), apelując o wykreślenie ze słownika ich zdaniem upokarzającego wyrazu, który wzmacnia nierówność ze względu na płeć. Częścią kampanii jest krótki film, w którym kobiety kojarzone z wielkim sukcesem, między innymi własnie Beyoncé, czy Condoleezza Rice charyzmatycznie nakłaniają do zmiany słownictwa. Drugą jest strona internetowa, na której można poczytać o młodych liderkach.

"Ban bossy" szybko spotkał się z ostrymi polemikami i parodiami #ban bossy!what a bossy#, czy #ban bossy?what about stupidity#. Równość postulowana przez autorów spotu dotyczy tylko przywództwa i sukcesu. Sam pomysł wykreślenia jakiegoś słowa, nie zmienia też powodów dla których jest ono używane. Forma cenzury może być zinterpretowana jako zaproszenie do znalezienia synonimu. Pozostaje mieć nadzieję, że nie tylko młode liderki upomną się o należny im szacunek, którego miarą nie jest przecież sława.

Aleksandra Chudziak



Nazwa kampanii:
Ban Bossy
Czas:
2014.3.9
Nadawca:
Lean In
Media:
Internet
Adresaci:
Osoby protekcjonalnie traktujące kobiety





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek