Mieszkańcy Hamburga ukamienowali zabójcę fok. Zamiast kamieni jednak użyli do tego monet. Setki drobnych magnesów umieszczonych pod powierzchnią billboardu, przedstawiającego łowcę fok w akcji, przyciągały pieniądze, aż sylwetka mężczyzny została nimi całkowicie pokryta.
Interaktywna akcja outdoorowa była elementem kampanii zorganizowanej przez NOAH, niemiecką organizację zajmującą się ochroną praw zwierząt. Billboard, ozdobiony migającymi lampkami i zaprojektowany w estetyce strzelnic z parków rozrywki, miał uświadomić przechodniom istnienie problemu nielegalnych polowań na foki. Każdy rzut monetą był jednocześnie aktem dokonania darowizny na rzecz NOAH, która przeznaczyła zebrane w ten sposób pieniądze na ochronę fok.
Akcję promuje dodatkowo film rozpowszechniany w internecie, na którym można przyjrzeć się reakcjom przechodniów na billboard. Sądząc po zapisie wideo, akcja sprawiła wiele radości i wzbudziła zainteresowanie zwerbowanych uczestników protestu przeciwko bezprawnemu zabijaniu tych zwierząt morskich.
W Polsce kampanie przeciwko zabijaniu fok prowadzi Fundacja Viva! Akcja Dla Zwierząt.
Aleksandra Janowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.01.2025
Nie do zastąpienia
-
14.01.2025
Między bajki włożyć
-
13.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Gnicie mózgu
-
10.01.2025
Zły Mikołaj
-
08.01.2025
Zastąpione przez plastik