Mieszkańcy Hamburga ukamienowali zabójcę fok. Zamiast kamieni jednak użyli do tego monet. Setki drobnych magnesów umieszczonych pod powierzchnią billboardu, przedstawiającego łowcę fok w akcji, przyciągały pieniądze, aż sylwetka mężczyzny została nimi całkowicie pokryta.
Interaktywna akcja outdoorowa była elementem kampanii zorganizowanej przez NOAH, niemiecką organizację zajmującą się ochroną praw zwierząt. Billboard, ozdobiony migającymi lampkami i zaprojektowany w estetyce strzelnic z parków rozrywki, miał uświadomić przechodniom istnienie problemu nielegalnych polowań na foki. Każdy rzut monetą był jednocześnie aktem dokonania darowizny na rzecz NOAH, która przeznaczyła zebrane w ten sposób pieniądze na ochronę fok.
Akcję promuje dodatkowo film rozpowszechniany w internecie, na którym można przyjrzeć się reakcjom przechodniów na billboard. Sądząc po zapisie wideo, akcja sprawiła wiele radości i wzbudziła zainteresowanie zwerbowanych uczestników protestu przeciwko bezprawnemu zabijaniu tych zwierząt morskich.
W Polsce kampanie przeciwko zabijaniu fok prowadzi Fundacja Viva! Akcja Dla Zwierząt.
Aleksandra Janowska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
22.03.2023
Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”
-
03.03.2023
Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu
-
02.03.2023
Nextbike otwiera sezon rowerowy w dziesięciu miastach Polski
-
01.03.2023
Operacja Czysta Rzeka rusza po raz piąty