logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Francja, Prawa człowieka
   ──────  04.12.2011

Nikt nic nie widział, nikt nic nie wie

Your browser does not support the video tag.


Minuta i osiem sekund to czas, w którym autorzy spotu kampanii Break The Law of Silence (Złam regułę milczenia) opowiadają o tym, dlaczego warto pisać petycje.

Co roku, w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Praw Człowieka, Amnesty International w ponad 50 krajach organizuje Maraton Pisania Listów. Przez 24 godziny pisane są listy w obronie kilkunastu konkretnych osób lub grup osób, których prawa zostały złamane, a zbiórka podpisów trwa także w internecie.

W 2011 roku, by wesprzeć i wypromować  Maraton, Amnesty International France przy współpracy z agencją LaChose przygotowała animowany spot ukazujący przypadki trzech ofiar  władzy państwowej. Koncept i grafika filmu są dziełem grupy niezależnych paryskich artystów CRCR. Dzięki kombinacji animacji cyfrowej i elementów fotografii, klip nie tylko wyróżnia się na tle innych spotów reklamowych, lecz również  silnie oddziałuje na wyobraźnię oglądającego.

Bohaterami filmu są: Natalia Estemirowa, rosyjska dziennikarka, działaczka na rzecz praw człowieka w Czeczenii, Valentina Rosendo Cantú, Meksykanka z plemienia Me’phaa (Tlapaneca), ofiara gwałtu i traumatycznego procesu sądowego oraz anonimowy Koreańczyk, który reprezentuje 50.000 więźniów politycznych Korei Północnej, osadzonych w nieoficjalnym obozie pracy Yodok.

Rosyjska działaczka została uprowadzona i zamordowana. Do dziś Międzynarodowemu Trybunałowi Praw Człowieka nie udało się wyegzekwować na prezydencie Meksyku przeprowadzenia bezstronnego dochodzenia w sprawie Valentiny Rosendo Cantú. Rząd Korei Północnej zaprzecza istnieniu sześciu udokumentowanych na zdjęciach satelitarnych obozów karnych, gdzie mężczyźni, kobiety i dzieci są torturowani i zmuszani do pracy w niebezpiecznych warunkach.

Spot kończy się apelem o złożenie swojego podpisu pod petycją domagającą się od poszczególnych władz państwa przeprowadzenie niezależnych dochodzeń w sprawach naruszenia praw człowieka.
M. Kotowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Marathon des signatures
Czas:
2011.11.29 - 2012.12.15
Tematy:
Prawa człowieka
Kraje:
Francja
Nadawca:
Amnesty International
Media:
Internet, ambient
Wykonawca:
LaChose, CRCR
Adresaci:
Osoby dorosłe
Hasło kampani:
Break The Law of Silence (Złam regułę milczenia)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.07.2022

    Znikający Mural – wyjątkowe dzieło na Placu Europejskim w Warszawie


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek