logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Niezwykle zwyczajnie z ADHD
17.09.2010
Tematy: Kampanie, Polska, Walka z wykluczeniem społecznym

Niezwykle zwyczajnie z ADHD

Your browser does not support the video tag.


Nie mów: „Przestań błaznować przy stole!” – powiedz: „Trzymaj łyżkę w prawej ręce!” Nie mów: „Przestań się wiercić!” – powiedz: „Usiądź prosto, twarzą do tablicy!”. Nie mów: „Posprzątaj pokój po zabawie!” – powiedz: „Włóż klocki do pudełka!” – radzą specjaliści od ADHD – zespołu nadpobudliwości psychoruchowej. Sukces dziecka nadpobudliwego zależy od wiedzy, jaką mają na temat ADHD rodzice i nauczyciele oraz od ich zaangażowania w pracę z dzieckiem. Nierozpoznane ADHD u dziecka zmniejsza jego szanse na prawidłowy rozwój.

17 września rozpoczyna się kampania promująca Tydzień Świadomości ADHD (20-26 września), obchodzony w Polsce po raz pierwszy.

Głównym celem kampanii jest podniesienie w społeczeństwie rzetelnej, bazującej na naukowych faktach wiedzy nt. ADHD, a tym samym zwiększenie zrozumienia i akceptacji dla chorujących na ADHD dzieci.

W ramach kampanii zaplanowane zostało interdyscyplinarne spotkanie inaugurujące Tydzień, kampanię informacyjną i reklamową w mediach, działania edukacyjne skierowane do rodziców, nauczycieli, pedagogów, psychologów oraz studentów wydziałów psychologii i pedagogiki (ulotki, plakaty, konkurs na konspekt lekcji nt. ADHD) oraz spotkanie warsztatowe podsumowujące kampanię na początku grudnia.

Inicjatorem kampanii jest Polskie Towarzystwo ADHD , które od 5 lat prowadzi działania mające na celu nagłośnienie i prezentowanie problemu ADHD zarówno szerokim premiom społecznym, jak i urzędom i osobom mającym bezpośredni wpływ na jakość życia osób z ADHD. Za strategię, kreację kampanii i zakup mediów odpowiedzialna jest agencja Mondo.Spot reklamowy wyreżyserował Darek Zatorski, a produkcję powierzono studiu Samolot.tv.

Kampanię patronatem objęli: Ministerstwo Zdrowia, Rzecznik Praw Dziecka, Kuratorium Oświaty w Warszawie, Komitet Ochrony Praw Dziecka, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Wydział Psychologii UW, Wydział Pedagogiczny UW, Dziennikarski Klub Promocji Zdrowia,



Nazwa kampanii:
Tydzień Świadomości ADHD
Czas:
2010.9.17 - 2010.9.26
Nadawca:
Polskie Towarzystwo ADHD
Media:
Telewizja, radio, internet, ulotki, plakaty, eventy
Wykonawca:
Mondo
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, dodatkowo: rodzice, nauczyciele, pedagodzy, psychologowie
Hasło kampani:
Daj swemu dziecku szansę żyć niezwykle zwyczajnie





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek