Walka z ociepleniem klimatu trwa i staje się coraz bardziej zacięta. W najnowszej kanadyjskiej kampanii do boju zagrzewa wszystkich grupa cheerleaderów i cheerleaderek.
Prezentowany przez nich układ taneczny jest niezsynchronizowany i niedopracowany, przez co momentami zabawny, a zachowania członków grupy wprawiają w zdziwienie resztę drużyny. Dzięki tekstowi śpiewanemu czy może raczej recytowanemu przez bohaterów spotu odbiorca dowiaduje się, że film dotyczy problemu zmian klimatu – jednego z największych współczesnych zagrożeń. A jednym ze sposobów na starcie się z nim jest oszczędzanie światła. Tancerze zachęcają do włączenia się w organizowaną 23 marca akcję WWF przez wyłączenie światła na godzinę, od 20:30 do 21:30 czasu lokalnego. Członkowie WWF pracują także z producentami energii, rządem czy naukowcami nad rozwojem i wprowadzeniem w życie rozwiązań energetycznych.
Do udziału w akcji WWF zachęca wszystkich(odwołuje się do tego choćby fakt, że grupę tworzą nie tylko dziewczyny i nie tylko bardzo szczupłe) na całym świecie niezależnie od wieku, pochodzenia, koloru skóry czy choćby zamożności; do osób indywidualnych, biznesmenów i rządów. Gra toczy się o dobro wspólne, a zatem uczestnictwo w projekcie, które nic nie kosztuje może pomóc w stworzeniu politycznej przestrzeni dla żądań dotyczących zmian na szeroką skalę.
Twórcy akcji nie bez przyczyny wybrali akurat taki sposób reklamy, chodzi bowiem o wspólnego ducha: cheerleaderki występujące przed meczami bądź w przerwach pomiędzy nimi mają zagrzewać do walki, zachęcić do pozostania, wesprzeć uczestników i widzów. Jest to także zaproszenie do zastanowienia się nad problemem i podjęcia dyskusji oraz co ważniejsze reakcji dla naprawienia negatywnych skutków działalności człowieka. Po zapoznaniu się z propozycją reklamową kanadyjskiego oddziału WWF można jednak odnieść wrażenie, że problem, skoro przedstawiony w lekki sposób, nie jest aż tak poważny.
Kornelia Machura
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.09.2024
Łatwiejszy do wykrycia
-
17.09.2024
W zagrożeniu
-
15.09.2024
Newsy bez stygmatyzacji
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę