Wszystkich powinny łączyć marzenia o czystym powietrzu, niemodyfikowanej żywności, wodzie bez zanieczyszczeń, nietkniętych lasach deszczowych czy tętniących życiem oceanach, choć standardowe pragnienia dotyczą pieniędzy, samochodów, lodówek, komputerów, nowych butów czy wakacji w egzotycznym kraju. Spot Greenpeace przygotowany z okazji Dnia Ziemi pokazuje jednak, że pragnienia jednostek nie muszą dotyczyć wyłącznie ich własnego dobra. W reklamie symbolem tych wspólnych aspiracji są liczne dłonie, które falują niczym zboże, rwąca rzeka czy spieniony ocean, układające się na kształt deszczowych lasów, ptaka i góry lodowej. Hasło kampanii zachęca "Give Earth a hand" ("Podaj Ziemi pomocną dłoń")
Nadawcy kampanii apelują "This fragile Earth deserves a voice. It needs solutions. It needs change. It needs you.” ("Ta delikatna Ziemia zasługuje na głos. Potrzebuje rozwiązań. Potrzebuje zmian. Potrzebuje ciebie"). Wymowny gest w ostatnich sekundach filmu pokazuje, że pomoc jest w zasięgu ręki, wystarczy tylko chcieć.
By wesprzeć działalność Greenpeace, można odprowadzić 1% podatku na konto organizacji, przekazać darowiznę czy przyłączyć się do licznego grona wolontariuszy.
Światowy Dzień Ziemi, przypadający na 22 kwietnia, w tym roku obchodzony był po raz 40. Jego głównym celem jest promowanie ekologicznych postaw i uświadamianie, że ziemski ekosystem jest bardzo kruchy i trzeba włożyć wiele wysiłku, by zachować jego równowagę.
Zdjęcia dokumentujące powstawanie filmu można obejrzeć na stronie reżysera Daniela Birda.
P.Cieślikiewicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Suszone świerszcze hitem sprzedaży w Carrefour
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń