W państwach Unii Europejskiej dzieciństwo jest najczęściej synonimem beztroski. Gdy jednak dzieci w we Francji czy Anglii chwytają za pluszowe misie czy lalki, w Afryce – często dostają do ręki broń. Afryka jest kontynentem o najwyższej liczbie małych żołnierzy – dzieci posyłanych do krwawej walki o idee, których nie rozumieją. Organizacje pozarządowe już od dłuższego czasu próbują zwrócić społeczną uwagę na ten problem. Jedną z nich jest UNICEF – walczy o to, by przywrócić tym małym żołnierzom dzieciństwo i przywrócić ich na łono społeczeństwa.
W ramach październikowej akcji „Turn soldiers back to children” (Zmień żołnierzy ponownie w dzieci), do organizacji współpracujących z UNICEF, jak i do potencjalnych sponsorów fundacji, rozesłano paczki z nietypowymi zabawkami. Figurki wyglądające na tradycyjne plastikowe żołnierzyki, którymi bawią się dzieci w krajach rozwiniętych były sylwetkami dzieci czytających książki, bawiących się w piłkę, jeżdżących na rowerze czy zajmujących się innymi typowo dziecięcymi sprawami.
Podczas, gdy mali europejscy chłopcy bawią się żołnierzykami w wojnę na niby, mali afrykańscy chłopcy mogę pobawić się w chodzenie do szkoły na niby, a wojnę mają na serio i na co dzień.
Kampanię realizowała agencja Y&R.
M.Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS