logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Nie-żołnierzyki
01.11.2009
Tematy: Wydarzenia

Nie-żołnierzyki



W państwach Unii Europejskiej dzieciństwo jest najczęściej synonimem beztroski. Gdy jednak dzieci w we Francji czy Anglii chwytają za pluszowe misie czy lalki, w Afryce – często dostają do ręki broń. Afryka jest kontynentem o najwyższej liczbie małych żołnierzy – dzieci posyłanych do krwawej walki o idee, których nie rozumieją. Organizacje pozarządowe już od dłuższego czasu próbują zwrócić społeczną uwagę na ten problem. Jedną z nich jest UNICEF – walczy o to, by przywrócić tym małym żołnierzom dzieciństwo i przywrócić ich na łono społeczeństwa.

W ramach październikowej akcji „Turn soldiers back to children” (Zmień żołnierzy ponownie w dzieci), do organizacji współpracujących z UNICEF, jak i do potencjalnych sponsorów fundacji, rozesłano paczki z nietypowymi zabawkami. Figurki wyglądające na tradycyjne plastikowe żołnierzyki, którymi bawią się dzieci w krajach rozwiniętych były sylwetkami dzieci czytających książki, bawiących się w piłkę, jeżdżących na rowerze czy zajmujących się innymi typowo dziecięcymi sprawami.

Podczas, gdy mali europejscy chłopcy bawią się żołnierzykami w wojnę na niby, mali afrykańscy chłopcy mogę pobawić się w chodzenie do szkoły na niby, a wojnę mają na serio i na co dzień.

Kampanię realizowała agencja Y&R.
M.Kryńska








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 18.11.2025Wydarzenia

    CSR Poland Awards. 4. edycja konkursu dla najlepszych projektów i liderów CSR

  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek