logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Brazylia, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  06.03.2012

Narkotyczna wizja faweli



Na sznurach wisi pranie, wybuchają pożary, giną ludzie, a nad wszystkim unosi się policyjny helikopter. Zawieszona w przestrzeni niczym meteor, bryła geometryczna składa się z prowizorycznych zabudowań brazylijskiej faweli.

W twórczy sposób brazylijska agencja Staff z Rio de Janeiro podeszła do problemu handlu narkotykami i społecznego wykluczenia. Nadawca kampanii, organizacja Fight For Peace działa na rzecz integracji społecznej i poprawy bezpieczeństwa w fawelach Rio de Janeiro. Przez urbanistów określane jako miasta – squaty, fawele są domem dla 6% brazylijskiego społeczeństwa. Rocinhę, największą fawelę w Rio, zamieszkuje obecnie około ćwierć miliona ludzi. W dzielnicach biedy rządzą narkotykowe gangi. W mniemaniu znacznej części populacji, jedynie narkotykowi baronowie posiadają odpowiednie środki, które mogą zapewnić ludziom bezpieczeństwo.

Inspiracją dla kampanijnej kreacji jest twórczość holenderskiego grafika Mauritsa Eschera. Tak jak na jego znanej litografii pt. „Względność”, na której świat jest pozbawiony grawitacji, w fawelach nie ma reguł, sprawiedliwości czy administracji państwowej. Podobnie do holenderskiego twórcy, graficy ze Staff Brazil, bawią się wyobraźnią odbiorcy. Bryła pokazuje wielopoziomowość problemu, który od lat wydaje się nierozwiązywalny. Hierarchiczna drabina współzależności składa się ze ślepych uliczek i schodów prowadzących donikąd: “Who enters the drug dealing has nowhere to go. Contribute to social inclusion.” (Kto wchodzi w handel narkotykami nie ma dokąd pójść. Przyczyń się do integracji społecznej).

Fight For Peace działa na rzecz młodych ludzi zamieszkujących dzielnice biedoty. Organizacja promuje m.in. sport, z naciskiem na boks i sztuki walki. Hasło kampanii jest przekazem misji Fight For Peace. Organizacja postrzega integrację społeczną jako klucz do zmniejszania przestępczości wśród młodzieży oraz stygmatyzowania antyspołecznych zachowań.
Olga Ambrosiewicz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Contribute to social inclusion.
Czas:
2012.3.1
Tematy:
Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Brazylia
Nadawca:
Fight For Peace
Media:
Prasa, plakaty
Wykonawca:
Staff (Rio de Janeiro)
Adresaci:
Młodzi ludzie, mieszkańcy faweli
Hasło kampani:
Who enters the drug dealing has nowhere to go. Contribute to social inclusion. (Kto wchodzi w handel narkotykami nie ma dokąd pójść. Przyczyń się do integracji społecznej.)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


  • 19.05.2022

    Z punktu widzenia psa przewodnika


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek