logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Mordercza tradycja
30.12.2008
Tematy: Kreacje / printy

Mordercza tradycja



We wrześniu br. Greenpeace z Hong Kongu oraz tamtejszy oddział agencji Leo Burnett zorganizowały kampanię pod hasłem „Not all traditions deserve to be preserved. Put an end to whaling in Japan.” mającą za zadanie skłonić społeczeństwo japońskie i jej decydentów do zaprzestania polowań na wieloryby. Reklamy prasowe oraz plakaty przedstawiają wytatuowanych w stylu japońskim mężczyzn (yakuza – dziś już coraz częściej ten styl kojarzony jest ze światem przestępczym, nadal jednak jest charakterystyczny dla tego kraju). Tradycja tatuażu i polowania na wieloryby to dwa elementy kultury japońskiej, z których jeden można podziwiać, a drugiemu – jak przekonują organizatorzy – trzeba położyć kres.

Oficjalnie Japonia pod presją międzynarodową zrezygnowała z masowych polowań na wieloryby w 1986 r., ale już w rok potem przystąpiła do odłowów „w celach naukowych”. Mięso największych morskich ssaków trafia na stoły bądź do przerobu na karmę dla zwierząt domowych. Japończycy twierdzą, że wielorybnictwo należy do „kulturowej tradycji” kraju.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek