logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  08.02.2012

Miłosne igraszki czy gwałt?



Miłosne igraszki zakochanych lub akt gwałtu, grupa rozbawionych przyjaciół lub uliczna bójka, stęskniony kochanek albo złodziej… Kreacje kampanii „If in doubt – call: 110” („W razie wątpliwości zadzwoń pod 110”) ukazują pozornie niewinne sytuacje, które w rzeczywistości mogą być aktami przemocy.

Reklamy pojawiły się na około 80 billboardach na terenie całego Düsseldorfu, głównie na przystankach autobusowych i stacjach metra. Sytuacje przedstawione na plakatach opowiadały o wydarzeniach, których świadkami każdego dnia bywają zwykli przechodnie  i chociaż czasem powinni zareagować, nie robią tego, bo boją się że źle ocenili sytuację. Poszczególne kontrowersje opisane były dodatkowo, wyrazistymi hasłami: “Laughing fit or getting hit?” („Atak śmiechu czy bójka?”), “Secret lover or thief undercover?” („Sekretny kochanek czy złodziej w przebraniu?”), “Keys mislaid or a thief’s charade?” („Zgubione klucze czy złodziejska sztuczka?”), “Playful yelp or a cry for help?” („Super zabawa czy wzywanie pomocy?”), “Happy couple or violent scuffle?” („Szczęśliwa para czy akt gwałtu?”) – “If in doubt: 110” („W razie wątpliwości: 110”)

Kampania zrealizowana została przez agencję Butter, w czerwcu 2011 roku. Autorką dowcipnych rysunków jest Kordula Roeckenhaus. Kampanię zrealizowano na zlecenie urzędu miejskiego w Düsseldorfie. Jej celem było zwiększenie czujości mieszkanców miasta oraz promocja niemieckiego „telefonu bezpieczeństwa“: 110.
P. Niemyska

————————-

KOMENTARZ PROJEKTANTA GRAFIKI UŻYTKOWEJ
Kreacje kampanii “If in doubt -call:110” charakteryzuje prosta, syntetyczna i czytelna forma. Autorka plakatów nawiązała do stylistyki satyrycznego rysunku prasowego. Silna,dominująca warstwa tekstowa, ograniczenie palety barw i “dowcipna” rysunkowa kreska ma kojarzyć się odbiorcy z komiksem. Jest to celowy zabieg,  jaki zastosowała ilustratorka. Poprzez takie potraktowanie tematu, kampania staje się bardziej sugestywna, a wesołe ilustracje nie “napuszają” problematyki podjętej przez autorów kampanii.
Borys Włoczkowski


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


  • 19.05.2022

    Z punktu widzenia psa przewodnika


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek