logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Metoda na wnuczka
10.05.2011
Tematy: Kampanie, Polska, Walka z przemocą

Metoda na wnuczka

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


"Dzwoni telefon. To twój wnuk. Jest zdenerwowany więc nie poznajesz jego głosu. Ma tylko godzinę na spłatę długu. Oczywiście chcesz mu pomóc i szybko organizujesz gotówkę. (…)" – scenariusz tzw. oszustwa na wnuczka zazwyczaj jest taki sam. Zmieniają się tylko członkowie rodziny.

Barbara Zielińska, Katarzyna Żak, Maciej Orłoś, Michał Pila, Maciej Karczyński, Janka Patocka to bohaterowie 6 spotów zrealizowanych w ramach Kampanii Informacyjnej Przeciwdziałania Oszustwom Metodą "Na Wnuczka". Nadawcą kampanii jest Związek Banków Polskich we współpracy z Komendą Główną Policji i Komendą Stołeczną Policji.

Metoda "na wnuczka" charakteryzuje się tym, że przestępca podaje się za krewnego. Dzwoni do ofiary mówiąc, że jest np. jej wnukiem, synem… Rozmowę prowadzi tak by przekonać, że faktycznie jest tą osobą, za którą się podaje. Został porwany, jest ciężko chory, kupił dom, natychmiast potrzebuje gotówki… Co ważne – jak podaje strona www.oszustwanawnuczka.pl – oszuści, to nie tylko mężczyźni.

– Każdego roku w Polsce starsze osoby tracą w ten sposób kilka milionów złotych – komentuje Maciej Orłoś w jednym ze spotów. Wszystkie kończą się podobnym ostrzeżeniem: "Na daj się złowić na wnuczka. Przez telefon nie widzisz z kim rozmawiasz. W razie podejrzeń zadzwoń na policję. Telefon 112."

W ramach kampanii przygotowano informator pt. Jak nie paść ofiarą oszustwa metodą "na wnuczka"?, który pobrać można z kampanijnej strony internetowej.



Nazwa kampanii:
Kampania Przeciwdziałania Oszustwom Metodą „Na Wnuczka”
Czas:
2011.5.4
Nadawca:
Związek Banków Polskich, Komenda Główna Policji i Komenda Stołeczna Policji
Media:
Internet, prasa
Wykonawca:
Związek Banków Polskich
Adresaci:
Osoby starsze i ich rodziny
Hasło kampani:
Na daj się złowić na wnuczka. Przez telefon nie widzisz z kim rozmawiasz. W razie podejrzeń zadzwoń na policję. Telefon 112.





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek