logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Małżeństwo, do którego nie wolno dopuścić
05.04.2011
Tematy: Kampanie, Wielka Brytania, Prawa człowieka

Małżeństwo, do którego nie wolno dopuścić



Zanim padną słowa przysięgi, obrączki zostaną wymienione, a zgromadzeni goście będą gratulować państwu młodym, jest jeszcze szansa, by wstać i podać powód, dla którego para przed ołtarzem nie może zawrzeć związku małżeńskiego. Powód musi być bardzo istotny i taki właśnie jest. Dziewczynka jest jeszcze dzieckiem i nie może być żoną mężczyzny, który mógłby być jej ojcem.

Problem dziecięcych małżeństw, które są częstą praktyką w wielu regionach świata, porusza w swojej kampanii brytyjski oddziału Unicef-u. Hasłem akcji jest parafraza słów kierowanych przez księdza do zaproszonych na ślub gości: „If you know of any reason why a 12-year-old girl and a 46-year-old man should not be joined in holy matrimony speak now or forever hold your peace” („Jeśli znasz jakikolwiek powód, dla którego 12-letnia dziewczynka i 46-letni mężczyzna nie powinni zostać połączeni świętym związkiem małżeńskim przemów teraz lub zamilcz na wieki”). Każdy, kto chce sprzeciwić się zmuszaniu dziewczynek do małżeństw, może wysłać wiadomość tekstową pod specjalny numer telefonu. Unicef zachęca także do przekazania darowizny na rzecz wsparcia projektu walki z dziecięcymi małżeństwami za pośrednictwem strony unicef.org.uk/ido.

Zjawisko wydawania dziewcząt za mąż tuż po wystąpieniu u nich pierwszej menstruacji rozpowszechnione jest w szczególności na obszarze Afryki subsaharyjskiej oraz na południu Azji. Zdarza się również w pozostałych częściach świata wśród określonych grup etnicznych i religijnych. Rodziny ubogie dążą do szybkiego wydania małoletniej córki za mąż, ponieważ stanowi ona obciążenie ekonomiczne dla rodziny. Małżeństwo z dużo starszym mężczyzną postrzegane jest także jako forma zapewnienia córce bezpieczeństwa. Dziewczynki wydane przedwcześnie za mąż zwykle bezpowrotnie tracą szansę na dalsze kształcenie. Wiele z nich doświadcza przemocy z rąk męża. Narażone są również na infekcje i choroby przenoszone drogą płciową.

Kampanię przygotowała londyńska agencja reklamowa Rapp.
M. Waręska



Nazwa kampanii:
Reason
Czas:
2011.4.1 - 2011.4.30
Nadawca:
UNICEF
Media:
Prasa
Wykonawca:
Rapp London
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, osoby dorosłe
Hasło kampani:
If you know of any reason why a 12-year-old girl and a 46-year-old man should not be joined in holy matrimony speak now or forever hold your peace (Jeśli znasz jakikolwiek powód, dla którego 12-letnia dziewczynka i 46-letni mężczyzna nie powinni zostać połączeni świętym związkiem małżeńskim przemów teraz lub zamilcz na wieki)





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek