logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Niemcy, Ekologia i środowisko
   ──────  07.10.2010

Lwi ryk Luthera Kinga

Your browser does not support the video tag.


John F. Kennedy wygłasza słynne „Ich bin ein Berliner“ („Jestem berlińczykiem“) głosem słonia, a Martin Luther King artykułuje pamiętne „I have a dream“ („Miałem sen“) rycząc jak lew. Jeżeli zwierzęta nie mogą mówić ludzkim głosem, to wcale nie oznacza, że ludzie nie mogą mówić głosem zwierząt. W spocie reklamowym niemieckiego oddziału organizacji PETA (People For The Ethical Treatment of Animals; Ludzie dla Etycznego Traktowania Zwierząt) pod głosy „wielkich tego świata” podłożono dźwięki wydawane przez różne zwierzęta. W filmie, poza w/w, wykorzystano także fragmenty znanych przemówień i manifestów politycznych Mahatmy Gandhiego, Nelsona Mandeli, Dalajlamy XIV oraz Johna Lennona.

PETA, słynąca z nieszablonowych, a często kontrowersyjnych kreacji, stara się zachęcić widzów do „oddania swego głosu zwierzętom” poprzez finansowe lub aktywne wsparcie jej działań, mających na celu szeroko pojętą ochronę praw zwierząt.

Wykorzystanie wizerunków osób związanych ze zmianami społecznymi i będących nierzadko ich siłą motoryczną, ma przekonać widzów, że obrona praw zwierząt jest równie istotną kwestią, jak walka o wolność, tolerancję, równouprawnienie i pokój na świecie, a obecnie, kiedy wiele „ludzkich problemów” znalazło swoje pozytywne rozwiązanie, nadszedł czas na zajęcie się problemami zwierząt, które same nie potrafią się wypowiedzieć w obronie swoich praw. Organizacja zdaje się sygnalizować ponadto, że występują odpowiednie okoliczności historyczne, rodzące zapotrzebowanie na człowieka, który potrafiłby efektywnie nagłośnić kwestię okrucieństwa wobec zwierząt i sprawić, aby ich „wołanie o pomoc” zostało usłyszane.

Wadą reklamy jest to, że przesłanie kampanii niekoniecznie trafia do widzów bezpośrednio po jej obejrzeniu. O ile jego pomysł jest interesujący, to zachodzi obawa, że spot może być potraktowany jako parodia znanych osób, które się w nim pojawiają, lub rodzaj niewysublimowanego żartu. Ponadto wokół każdej z tych charyzmatycznych postaci istnieje cała warstwa symboliczna i skojarzeniowa, która może przesłaniać prawdziwe intencje twórców kampanii.

Oprócz spotu, elementem kampanii „Gib den Tieren deine Stimme” („Oddaj swój głos zwierzętom”) są cztery szablony masek z podobiznami maltretowanych zwierząt, dostępne na stronie internetowej organizacji PETA.DE. Poprzez założenie takiej maski można wejść w skórę cierpiącego zwierzęcia i dosłownie oddać mu własny głos.
D.Wilk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Gib den Tieren deine Stimme
Czas:
2010.10.4 - 2010.10.30
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Niemcy
Nadawca:
PETA Deutschland
Media:
Internet, telewizja
Wykonawca:
Fosbury Luther Lindbergh (Hamburg)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, potencjalni donatorzy
Hasło kampani:
Tiere haben keine Stimme um für ihre Rechte zu kämpfen. Gib ihnen deine. Jetzt spenden unter peta.de. PETA STOPPT TIERQUÄLEREI! (Zwierzęta nie mają głosu, aby walczyć o swoje prawa. Oddaj im swój. Podaruj teraz na peta.de. PETA - STOP OKRUCIEŃSTWU WOBEC ZWIERZĄT!);





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.07.2022

    Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Polacy zdecydowanie popierają rozwój energetyki wiatrowej


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek