logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > „Lubię” nie tylko na Facebooku
25.05.2015
Tematy: Wydarzenia

„Lubię” nie tylko na Facebooku



„Lubię tu być” to hasło promocyjne województwa kujawsko-pomorskiego i jednocześnie punkt wyjścia dla artystów z Galerii Rusz, którzy zastanawiają się nad pozytywnym potencjałem, tkwiącym we współczesnej rzeczywistości, w miejscu, w którym ludzie żyją oraz w osobach, których spotykają.

Jak zauważają, współcześnie słowo „LUBIĘ” kojarzy się z Facebookiem, który pozwala na mechaniczne, bezwysiłkowe „lubienie” różnych rzeczy, co zdaniem artystów odbiera cały sens i sprawczą moc słowu. Galeria Rusz chce przywrócić temu słowu pierwotną moc, energię i zaangażowanie, by pozwolić mu przekładać się na rzeczywistość. 

W jednej z prac artyści z Galerii Rusz nawiązali do słów Winstona Churchilla ze słynnej przemowy, którą wygłosił w czasie wojny. Wskazał na to, że wszystko, co ma wartość wymaga wysiłku i zaangażowania. Paradoksalnie, podnosił na duchu naród tymi oto słowami: „Mogę wam obiecać tylko krew, znój, łzy i pot”.

Kolejna praca, „Widzieć”, nawiązuje do pozytywnego potencjału polskiej rzeczywistości i kultury, który należy zobaczyć i docenić. „Okulary” przypominają o konieczności pozytywnego patrzenia na świat. „Korzenie” zaś o czerpaniu z pozytywów. 

W ramach „poruszającej się” wystawy inicjatorzy zaprezentują w dniach 28 maja – 3 czerwca w mniejszych i większych miejscowościach regionu (Toruń, Włocławek, Rypin, Kowalewo Pomorskie, Sępólno Krajeńskie, Więcbork, Ciechocinek, Chełmża, Kowal, Aleksandrów Kujawski) 10 prac autorstwa artystycznej grupy Galeria Rusz (Joanna Górska i Rafał Góralski). Do prezentacji prac wykorzystają jeżdżące bilbordy, na których zwykle pokazywane są reklamy. Poprzez mobilną wystawę chcą namówić mieszkańców regionu, by trochę inaczej – bardziej pozytywnie spojrzeli na siebie i na miejsce, w którym żyją.By poczuli się jak u siebie i chętniej podejmowali działania w celu ulepszenia siebie, relacji z innymi, jak i otoczenia. Wystawa ma zachęcić mieszkańców, by świadomie dostrzegli swoje miejsce zamieszkania i ukazać je w nowy, pozytywny sposób – jako miejsce, w którym warto mieszkać, pracować, działać, żyć. 

Wystawie będzie towarzyszyła akcja artystyczna pt. „Po co tutaj jesteśmy?”. Uczestnicy będą zapisywać swoje odpowiedzi na jeżdżącym bilbordzie. Na pytanie „Po co tutaj jestem?” będą musieli odpowiedzieć tylko jednym słowem. Następnie ich odpowiedzi będą prezentowane wraz z mobilną wystawą.

Mobilna wystawa jest realizowana w ramach obchodów Święta Województwa Kujawsko-Pomorskiego.








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 18.11.2025Wydarzenia

    CSR Poland Awards. 4. edycja konkursu dla najlepszych projektów i liderów CSR

  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek