logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > LOL ze zniczy
21.01.2013
Tematy: Kreacje / printy

LOL ze zniczy



Kolorowe smugi samochodowych reflektorów codziennie rozświetlają ulice wielkich amerykańskich metropolii. Nie zawsze jednak powrót z pracy do miejsca zamieszkania jest dla uczestników ruchu drogowego udany. FocusDriven w swojej najnowszej kreacji chce pokazać, że tysiące istnień ludzkich rokrocznie boleśnie odczuwa reperkusje korzystania z telefonów komórkowych w trakcie jazdy. W wielu przypadkach, po wypadkach, chodniki i pobocza „zdobią” znicze, maskotki i inne pamiątki po ofiarach.

SMS-owe skróty myślowe typu LOL, OMG i emotikony skompilowane z płonących świec i memorabiliów poszkodowanych w wyniku kolizji drogowych, mają pobudzić wyobraźnię niecierpliwych użytkowników telefonów komórkowych, a zwłaszcza ustrzec ich przed wysyłaniem wiadomości zza kierownicy. FocusDriven posiłkuje się danymi, według których nawet 24% ogółu incydentów drogowych jest efektem deficytu koncentracji u kierujących.

Zdanie umieszczone na jednym ze zdjęć: „Nothing you have to say is that important” („Nic, co chcesz powiedzieć, nie jest aż tak ważne”) ma zasugerować odbiorcom, że samochód nie jest odpowiednim miejscem do wysyłania SMS-ów. Nałogowi esemesowcy w przeprowadzonych testach wykazują wolniejszą reakcję na niebezpieczeństwo, ignorują znaki stopu, nie reagują na sygnały świetlne, a nawet zapominają zjechać z autostrady w  odpowiednim momencie. Wszystkie te zachowania prowokują sytuacje, w których dochodzi do tragicznych wypadków.

W dobie stale zwiększającej się ilości nowinek technicznych i zróżnicowanego oprogramowania umożliwiającego nowe formy interakcji w sieci, zagrożenia jakimi były rozmowa i wysyłanie SMS-ów odchodzą na dalszy plan. Do grona potencjalnie zabójczych czynności zajmujących uwagę kierowców dołączyły:  korzystanie z serwisów społecznościowych, wysyłanie emaili, gry i surfowanie po Internecie, a lista pozostaje otwarta.

W kreacji osiągnięto ciekawy efekt wizualny poprzez zestawienie samochodowych świateł i płonących świec. Uzmysławia on odbiorcom, jak niewiele potrzeba, by z roli kierowcy przejść do roli ofiary wypadku. Wykorzystanie internetowego slangu, w założeniu twórców, pozwoli dotrzeć zwłaszcza do osób młodych, zaprzyjaźnionych z nowymi mediami.

Kreację zrealizowała agencja Team One z El Segundo w Kalifornii.

Olga Ambrosiewicz








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 14.04.2025Kreacje / printy

    Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów

  • 28.03.2025Kreacje / printy

    Strzelanina

  • 26.03.2025Kreacje / printy

    Znikający świergot

  • 24.03.2025Kreacje / printy

    Konkretna ochrona

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek