Poranny jogging lub przyjemny spacer po parku może sprawić, że markowe obuwie nabierze nowego oblicza. Będzie kupa śmiechu albo kupa wstydu.
Obrazy „zliftingowanych” butów pokazuje kampania Urzędu Dzielnicy Praha 7 (północna część Pragi, w której znajduje się m.in. ZOO) przebiegająca pod hasłem „Shit is not a cool brand. Clean up after your dog” („Gó*** to nie jest fajna marka. Sprzątaj po swoim psie”). Główny elementem kreacji są sportowe buty ubrudzone psimi odchodami, które imitują symbole znanych brandów. Akcja namawia do sprzątania nieczystości po psach, przypominając jednocześnie, że odchody na obuwiu nie uatrakcyjnią żadnej marki.
Kreację przygotowała czeska agencja Kitchen.
A.Stachowska
——————————-
KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ
Na kreację kampanii składają się 3 plakaty zaprojektowe w poziomie.Całość utrzymana jest głównie w szarościach i w bielach, ożywiona odcieniami ugru. Obuwie o obłych kształtach jest dominantę kompozycyjną; wypełnia niemal cały kadr. Ilustracja jest połączona z dwuwersowym hasłem napisanym bezszeryfowym krojem pisma, wyróżniona wersalikami. Mały kontrast barwny między typografią, a tłem osłabia jej widoczność. Środkiem wyrazu jest „katalogowa” fotografia oraz realizm ujęcia.
Kampania oddziaływuje klarowną ideą, zatem jej przekaz powinien być szybko zrozumiały dla odbiorcy.
Żaneta Strawiak
zobacz także
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi
-
08.06.2025Kreacje / printy
W chłodni
-
06.06.2025Kreacje / printy
Zepsute bajki