logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Kulturalna uczta robaków
12.02.2012
Tematy: Kreacje / printy

Kulturalna uczta robaków



Bohaterami tej kampanii powinni być ludzie, bo przecież z myślą o nich pisze się książki. Tymczasem na kampanijnych kreacjach wystąpiły mole.

Trzy reklamy przygotowane przez Grupo Bandeirantes de Comunicaçao skłądają się na kampanię „Feed the culture, don’t feed the moths” („Karm kulturę, nie mole.”) zrealizowaną na potrzeby targów książki Porto Alegre Book Fair. Komiczne rysunki autorstwa rysowników brazylijskiego studia Fescher Neoilustração przedstawiają biesiadujące insekty. Na obrazkach owady wesoło pożerają książki. Objadają się nimi w różnych sytuacjach towarzyskich: na romantycznej kolacji, wśród kompanów w barze i na pikniku. Groteskowe postacie z wyszczerzonymi zębami budzą śmiech, ale i lekkie obrzydzenie. Wizja pochłonięcia książek przez niezbyt sympatyczne robale ma pobudzić odbiorców do podzielenia się własnymi, domowymi zbiorami literatury z ubogimi członkami społeczeństwa.

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na to, że wielu Brazylijczyków nie ma dostępu do dóbr kultury. Kampania to apel skierowany do właścicieli niepotrzebnej, zalegającej w domu literatury:  Ideą targów książek w Porto Alegre jest upowszechnianie czytelnictwa w Brazylii poprzez udostępnianie literatury tej części społeczeństwa, której nie stać na zakupy w księgarni. Porto Alegre Book Fair działa dzięki ofiarności ludzi decydujących się na przekazanie targom własnych zbiorów książkowych.
M. Dembińska

————————-

KOMENTARZ PROJEKTANTA GRAFIKI UŻYTKOWEJ
Ilustracje do kampanii cechuje jasny i klarowny przekaz. Odbiór idei przewodniej ułatwia centralna kompozycja, zawężona paleta barwna oraz dowcipna kreska ilustratora. Użycie jasnego tła o fakturze papieru jednoznacznie kojarzy się z książkami, a zabawni „bohaterowie” obrazów w trafny sposób przemawiają do odbiorcy. Rysunkowy dowcip został tu zastosowany jako celowy zabieg do mówienia o sprawach społecznie istotnych.
Borys Włoczkowski








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek