logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  15.04.2014

Kreski i jointy za dotknięciem ręki



„Chcesz kupić jointa lub kreskę? To przyłóż rękę” zachęca hasło na ulotkach, które pojawiły się na ścianach w warszawskich klubach. Na różowym tle widnieje symbol czarnej dłoni. 

Jest to druga część akcji społecznej "Miasto wciąga" adresowanej do osób używających narkotyków, a realizowanej przez Fundację Inspiratornia. Działania odbywają się we współpracy z wybranymi klubami muzycznymi i klubokawiarniami w Łodzi i w Warszawie. Ulotki umieszczane są w toaletach (na ścianach lub lustrach), ponieważ to tam najczęściej dochodzi do przyjmowania narkotyków.

Nasza akcja ma dwa cele – kontakt bezpośredni z osobami okazjonalnie sięgającymi po narkotyki po to, by przekazać im informacje na temat tego, jak mogą ograniczyć używanie narkotyków i zmniejszyć ryzyko szkód. Drugi zaś to wzbudzenie świadomości obywatelskiej – na ile każdy z nas kupując, nawet sporadycznie, jointa, kokainę, heroinę – przykłada rękę do rozwoju narkobiznesu. Po dotknięciu ulotki, pod wpływem ciepła ręki, czarny kolor znika i pojawiają się informacje, z których można dowiedzieć się, jakich sum sięgają roczne dochody karteli narkotykowych – mówi Maja Ruszpel, pomysłodawczyni i autorka akcji.

Szacuje się, że aż 208 milionów ludzi sięga rocznie po narkotyki; głównym ich konsumentem są Ameryka Północna i Europa Zachodnia, a krajami producenckimi Ameryka Południowa i Azja. Jednak kupując narkotyki, raczej nie myślimy o tym, że właśnie wsparliśmy wojny gangów narkotykowych w Meksyku czy wyzysk rolników z Afganistanu. Ważne, by mieć tego świadomość i zastanowić się czy naprawdę chce się do tego przykładać rękę – dodaje.

Związane z działaniami Fundacji w akcji "Miasto wciąga" są dyżury w wybranych klubach i klubokawiarniach poświęcone profilaktyce i edukacji przeznaczone dla osób używających narkotyków.

Będziemy rozmawiać z użytkownikami o możliwości wzięcia udziału w programach profilaktycznych, takich jak jak FreD goes net, którego celem jest podniesienie wiedzy uczestników na temat szkodliwości używania substancji psychoaktywnych, a także zachęcenie ich do oceny indywidualnego ryzyka używania substancji psychoaktywnych i w efekcie do zmiany zachowań, czyli ograniczenia używania substancji lub abstynencji. Udzielamy także porad prawnych online oraz przekazujemy informacje na temat polskiego prawa narkotykowego w czasie dyżurów w klubach – mówi Agnieszka Sieniawska z Fundacji Inspiratornia.

Dodatkowo, osoby, które nadużywają marihuany, zostaną poinformowane o specjalnym programie terapeutycznym o nazwie Candis, skierowanym wyłącznie do nich. Najczęściej używanym narkotykiem w Polsce jest marihuana, stąd dodatkowo przeznaczona dla tej grupy osób ulotka informacyjna. Po przyłożeniu dłoni pojawi się informacja na temat programu, obok zaś znajduje się adres strony internetowej i kod QR do programu Candis.

Ulotki są przyklejone do ścian w formie bloczków po 10 kartek, każdy może jedną z takich kartek oderwać i zabrać ze sobą, jeśli informacje w nich zawarte uzna za interesujące i potrzebne. Autorem projektu jest Robert Poryzała, architekt i grafik współpracujący z agencjami reklamowymi i organizacjami pozarządowymi.

Akcja finansowana jest przez Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Miasto wciąga
Czas:
2014.4.11
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja Inspiratornia
Media:
Ulotki
Wykonawca:
Robert Poryzała
Adresaci:
Ludzie młodzi, chodzący do klubów w Warszawie
Hasło kampani:
Chcesz kupić jointa lub kreskę? To przyłóż rękę





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.09.2023

    Do ostatniego okruszka


  • 28.09.2023

    Dzień Polskiej Muzyki – 1 października rozgłośnie będą grały tylko polskie utwory


  • 26.09.2023

    Mocniejsi niż głód


  • 25.09.2023

    Jedyny słuszny kandydat


  • 22.09.2023

    Jemy coraz więcej warzyw i owoców


  • 22.09.2023

    #LasySięLiczą w całej Polsce. Zaproszenie na święto lasu 23-24 września


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek