logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Konsument za mało wie o GMO
29.11.2013
Tematy: Wydarzenia

Konsument za mało wie o GMO



Instytut Spraw Obywatelskich (INSPRO) zainicjował akcję „Wolne od GMO? Chcę wiedzieć!”. Kampania zwraca uwagę na sposób znakowania produktów spożywczych w odniesieniu do braku lub obecności składników modyfikowanych genetycznie (GMO) w procesie wytworzenia, który zdaniem organizatorów nie spełnia oczekiwań konsumentów. Dotyczy to również produktów pochodzenia zwierzęcego (jaja, nabiał, mięso), uzyskanych z hodowli opartych o pasze niemodyfikowane genetycznie.

W ramach kampanii zaprezentowane zostaną m.in badania, zrealizowane na zlecenie INSPRO, przedstawiające opinie Polaków na temat znakowania produktów wyprodukowanych przy użyciu GMO. INSPRO ma na swoim koncie kilka kampanii, m.in. „Obywatele decydują”, „Tiry na tory” czy „Naturalne geny”.

W kampanii INSPRO podkreśla, że każdy konsument kupując produkty, w szczególności żywność, powinien mieć łatwy dostęp do szczegółowych informacji na temat sposobu i miejsca produkcji oraz zawartości, w tym składników wykorzystanych na każdym etapie łańcucha produkcyjnego – istotnych ze względów zdrowotnych, jak również światopoglądowych, czy religijnych.

Polscy konsumenci chcą wiedzieć, które produkty powstały bez udziału organizmów genetycznie zmodyfikowanych. Mamy się na kim wzorować. Kupując, np. niemiecki produkt spożywczy oznakowany naklejką „Ohne Gentechnik” mamy pewność, że w procesie produkcji nie została wykorzystana pasza modyfikowana genetycznie. Europejscy przedsiębiorcy idą nawet dalej. Duże sieci handlowe wspólnie wspierają uprawy soi niemodyfikowanej genetycznie w Brazylii oraz tworzenie korzystnych warunków biznesowych sprzyjających rozwojowi tych upraw – wyjaśnia Rafał Górski, prezes INSPRO.

Logo akcji „Wolne od GMO? Chcę wiedzieć!” (zielona rzepka) nawiązuje do wcześniejszej kampanii INSPRO, „Naturalne Geny”, prowadzonej od 2009 r., której celem jest mobilizowanie konsumentów i rolników do obrony praw związanych z wytwarzaniem i sprzedażą żywności bez udziału GMO. W ramach kampanii pod petycją w sprawie znakowania żywności zawierającej GMO zostało zebranych ponad 20 tys. podpisów.

Strona kampanii: www.chcewiedziec.pl.








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 18.11.2025Wydarzenia

    CSR Poland Awards. 4. edycja konkursu dla najlepszych projektów i liderów CSR

  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek