logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Konkurs na Bezrobotnego Roku
21.09.2012
Tematy: Kreacje / printy

Konkurs na Bezrobotnego Roku

Your browser does not support the video tag.


Wszystkie osoby w wieku 18 – 30 lat, które nie mają pracy, mogą wziąć udział w konkursie na „Bezrobotnego Roku“ organizowanym przez włoską markę The United Colours of Benetton oraz UNHate Foundation.

Młodzi ludzie, ubrani w mniej lub bardziej biurowe stroje, poważnym wzrokiem patrzą w obiektyw aparatu. Niektórzy patrzą nieco w lewo i w górę, jakby wstydzili się spojrzeć w oko kamery, demonstrowali swoje rozczarowanie, a może po prostu wypatrują lepszej przyszłości. Podobnie jak w innych kampaniach włoskiej marki, bohaterowie zdjęć reprezentują wszystkie rasy i odcienie kolorów włosów i skóry, są ładni i niebanalni. Wszyscy również są podpisani imionami, wiekiem, krajem pochodzenia i swoim zawodem, tym w którym właśnie nie pracują.

„Unemployee of the Year“ (Konkurs na Niepracownika Roku) jest jedną z grzeczniejszych wizualnie kampanii włoskiego Benettona. Zwłaszcza w kontekście poprzedniej akcji przygotowanej dla UNHate Foundation – kampanii „Unhate“ (Nie nienawidź), której kreacje przedstawiały całujących się polityków najwyższej rangi.

Obok kreacji, jednym z głównych elementów kampanii jest strona internetowa unhatefoundation.org, za pośrednictwem której użytkownicy mogą stworzyć swoją „historię braku pracy“ na kształt CV, w które wpisuje się osiągnięcia i doświadczenia zawodowe. Korzystając ze strony, mogą wziąć również udział w konkursie na „Bezrobotnego Roku“. Młodzi bezrobotni mogą proponować własne projekty, których celem jest konkretny wpływ na wzrost ogólnego dobrobytu danej społeczności. Założenia projektowe powinny być także zgodne z celami fundacji UNHate, poszczególne działania powinny zatem wspierać tworzenie kultury pozbawionej nienawiści i stygmatyzacji. Stu najlepszych twórców projektów otrzyma na ich realizację grant w wysokości 5 tysięcy Euro. O tym kto wygra konkurs przesądzi głosowanie wśród wybranej grupy młodych ludzi z przedziału wiekowego 18–30 lat. Konkurs zostanie rozstrzygnięty do 30 października.

W ramach kampanii przygotowano także spot, którego scenariusz nawiązuje do demonstracji bezrobotnych młodych ludzi jakie odbywają się w ostatnich latach na całym świecie – od Stanów Zjednoczonych po Hiszpanię. Jego narrator tłumaczy odbiorcom, dlaczego warto wziąć udział w konkursie, cytując niemal urywki rozmów kwalifikacyjnych oraz wartości, dla których młodzi ludzie chcą pracować. Spot kończy się hasłem: „My job doesn’t define me, what I fight for does“ (To nie praca świadczy o tym kim jestem, tylko to o co walczę).
Paulina Wajszczak








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 14.04.2025Kreacje / printy

    Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów

  • 28.03.2025Kreacje / printy

    Strzelanina

  • 26.03.2025Kreacje / printy

    Znikający świergot

  • 24.03.2025Kreacje / printy

    Konkretna ochrona

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek