Powstało już wiele kampanii dotyczących problemu HIV/AIDS, jednak ostatni pomysł Philipp Und Keuntje Gmbh to zdecydowanie coś, czego jeszcze nie było.
Aby promować używanie prezerwatyw jako zabezpieczenia przeciwko rozprzestrzenianiu się choroby, niemiecka agencja stworzyła internetową grę „Cock out”. Trzeba w niej pokonać wirtualnego wirusa używając osobliwego joysticka – mając do dyspozycji kamerę internetową oraz prezerwatywę wyposażoną w specjalny sensor gracz może dosłownie znokautować HIV-potwora za pomocą własnego członka.
Kampania została stworzona z okazji Światowego Dnia AIDS. Jest kierowana do młodych ludzi, którzy według badań najczęściej, w porównaniu z innymi kategoriami wiekowymi, mają fałszywy obraz wirusa HIV. Tylko 38% osób od 16 do 20 roku życia określa AIDS jako poważną chorobę, co ma niewątpliwie wpływ na ich nieodpowiedzialne zachowania. Nie zabezpieczając się narażają się na zakażenie. Chodzi więc o uświadomienie, że AIDS to poważne zagrożenie, przed którym można się jednak stosunkowo łatwo uchronić.
Jak tłumaczą twórcy, pomysł kampanii powstał w oparciu o zasadę, że informacje są dużo lepiej przyswajalne kiedy są odbierane przez wiele zmysłów. Koncepcja ta uwzględnia funkcjonowanie oraz biologiczną strukturę mózgu i jest znana jako nauczanie wielozmysłowe. Na stronie www.cockout.de oprócz gry odbiorca może znaleźć również informacje na temat AIDS.
Specjalne kondomy umożliwiające zagranie w „Cock out” można kupić jedynie w Niemczech, dla zainteresowanych z innych krajów przygotowano tylko trailer. Z powodu pojawiającej się w nim dużej liczby męskich pośladków nie polecamy oglądania go np. w pracy.
P.Lenarczyk
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2023
Dzień jak co dzień
-
20.11.2023
Najlepsza inwestycja
-
20.11.2023
Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce
-
16.11.2023
Gdy las się pali, pali nie tylko on
-
15.11.2023
Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym
-
15.11.2023
Bezpieczny (od)lot