Kanapka z żółwiem w środku skłania do refleksji, jakie są prawdziwe koszty produkcji żywności. Przede wszystkim zwraca uwagę, jak stosowane po dziś dzień destrukcyjne metody połowu są szkodliwe dla morskiego życia.
Plakat z hasłem "Discover the true cost of your tuna sandwich" (Odkryj prawdziwy koszt swojej kanapki z tuńczykiem) jest elementem australijskiej kampanii Greenpeace, zaprojektowanej w celu popularyzacji opracowanego rankingu marek, które korzystają z najbardziej zrównoważonych metod połowu tuńczyka. Ich wyróżnienie i wskazanie jest o tyle istotne, że niezrównoważone połowy stanowią zagrożenie, które może doprowadzić do nieodwracalnych zmian w morskich ekosystemach.
Rozumiejąc wagę podnoszenia świadomości wśród konsumentów, autorzy kampanii w obrazowy i prosty sposób zdecydowali się przekonać ich, by dokonywali bardziej odpowiedzialnych wyborów, z większą uwagą wybierali produkty, które codziennie trafiają na ich stół i tym samym realnie wpływali na zmiany. Plakaty przygotowała agencja Havas Worldwide Sydney, która bardzo wyraźnie podkreśla, że żaden żółw nie został skrzywdzony podczas tworzenia kampanii.
Katarzyna Płaza
zobacz także
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
29.06.2025Kampanie
Prokop oddał głos… psu
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat