Jeden więcej w barze, jeden więcej w ziemi
Ogromna Margarita stoi na oświetlonej latarniami ulicy, swoim rozmiarem przewyższając niejednego człowieka. W alkoholu, oprócz lodu, pływa nadziany na gigantyczną słomkę znak drogowy, informujący o ograniczeniu prędkości.
Przedstawiające tę niezwykłą sytuację plakaty z kampanii „Margarita” pojawiły się m.in. w australijskich gazetach i czasopismach. Za wykonanie odpowiada agencja Grey. Nadawcą kampanii jest Transport Accident Comission (Komisja Wypadków Drogowych) stanu Victoria. TAC to stanowy ubezpieczyciel, pokrywający koszty leczenia ofiar wypadków drogowych; jest też odpowiedzialny za większość kampanii, dotyczących bezpieczeństwa na drogach, jakie realizowane są w Melbourne i przyległościach.
“One more in the bar. One more in the ground. If you think you’re over the limit you probably are” (“Jeden więcej w barze, jeden więcej w ziemi. Jeśli uważasz, że przekroczyłeś limit, tak zapewne jest”) – głosi hasło kampanii. Przekroczenie limitu ma tutaj znaczenie dwojakie – odnosi się zarówno do wypicia zbyt dużej ilości alkoholu, jak i do nadmiernej prędkości. Kampania zwraca bowiem uwagę na fakt, iż nawet niewielka ilość alkoholi zaburza racjonalną ocenę sytuacji – jeden więcej drink w barze może zatem stać się przysłowiowym gwoździem do trumny.
Według danych TAC, w tym roku w stanie Victoria w wypadkach drogowych zginęło ponad 150 osób.
M. Czerwińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.01.2025
Nie do zastąpienia
-
14.01.2025
Między bajki włożyć
-
13.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Gnicie mózgu
-
10.01.2025
Zły Mikołaj
-
08.01.2025
Zastąpione przez plastik