Jeden więcej w barze, jeden więcej w ziemi
Ogromna Margarita stoi na oświetlonej latarniami ulicy, swoim rozmiarem przewyższając niejednego człowieka. W alkoholu, oprócz lodu, pływa nadziany na gigantyczną słomkę znak drogowy, informujący o ograniczeniu prędkości.
Przedstawiające tę niezwykłą sytuację plakaty z kampanii „Margarita” pojawiły się m.in. w australijskich gazetach i czasopismach. Za wykonanie odpowiada agencja Grey. Nadawcą kampanii jest Transport Accident Comission (Komisja Wypadków Drogowych) stanu Victoria. TAC to stanowy ubezpieczyciel, pokrywający koszty leczenia ofiar wypadków drogowych; jest też odpowiedzialny za większość kampanii, dotyczących bezpieczeństwa na drogach, jakie realizowane są w Melbourne i przyległościach.
“One more in the bar. One more in the ground. If you think you’re over the limit you probably are” (“Jeden więcej w barze, jeden więcej w ziemi. Jeśli uważasz, że przekroczyłeś limit, tak zapewne jest”) – głosi hasło kampanii. Przekroczenie limitu ma tutaj znaczenie dwojakie – odnosi się zarówno do wypicia zbyt dużej ilości alkoholu, jak i do nadmiernej prędkości. Kampania zwraca bowiem uwagę na fakt, iż nawet niewielka ilość alkoholi zaburza racjonalną ocenę sytuacji – jeden więcej drink w barze może zatem stać się przysłowiowym gwoździem do trumny.
Według danych TAC, w tym roku w stanie Victoria w wypadkach drogowych zginęło ponad 150 osób.
M. Czerwińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”