logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Australia, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  18.12.2010

Jak świętować kiedy ktoś bliski leży w kostnicy?



Już w listopadzie można zrujnować swojej rodzinie czas Świąt Bożego Narodzenia. W australijskiej kampanii, która zwraca na to uwagę, młoda kobieta ze łzami w oczach wpatruje się w zdjęcie syna, który zginął w wypadku samochodowym, podczas gdy świąteczne prezenty ciągle czekają na niego nierozpakowane. Z kolei do drzwi jednego z domostw w środku nocy puka policja, aby przynieść niczego niespodziewającej się rodzinie tragiczną wiadomość o śmierci bliskiego. „12 kolacji wigilijnych zostało zrujnowanych w listopadzie” w ten sposób. W Australii każdego grudnia w ciągu ostatnich 60 lat niewdzięczna rola posłańców przynoszących złe wieści przypadła policjantom średnio 57 razy. Wszystkiego tego można byłoby uniknąć, gdyby nie brawurowa jazda, bezmyślność i krótkowzroczność niektórych kierowców.

Trzy kreacje, przygotowane przez agencję Grey z Melbourne na zlecenie organizacji TAC, koncentrują się na dramatach rodzin osób poszkodowanych w wypadkach drogowych, postawionych w obliczu śmierci bliskiej osoby. Kampania została zrealizowana w grudniu ubiegłego roku. Jej hasło „Don’t risk it” (Nie ryzykuj) skierowane jest bezpośrednio do kierowców, a sytuacje przedstawione na kreacjach odwołują się do ich uczuć i prezentują skutki wypadków drogowych w aspekcie czysto ludzkim. Skutki wypadków drogowych są dalekosiężne – ich ofiarami są nie tylko ich bezpośredni uczestnicy, ale także ich rodziny, na które śmierć bliskiego ma destrukcyjny wpływ i pozostawia po sobie pustkę, której nic nie jest w stanie zapełnić. Nieobecność któregoś z członków rodziny jest szczególnie odczuwalna w okresie świątecznym. Ostrożna i odpowiedzialna jazda oraz umiejętność perspektywicznego myślenia mogą zatem ocalić nie tylko zdrowie i życie kierowcy, ale także zapewnić jego bliskim szczęśliwe oraz spokojne święta.

TAC (Transport Accident Commision) to organizacja zarządzana przez władze australijskiego stanu Virginia, która rozpoczęła swoją działalność w 1986 roku. Organizacja pokrywa koszty leczenia, rehabilitacji, a nawet długotrwałej i kompleksowej opieki, osób poszkodowanych w wypadkach drogowych. Znana jest przede wszystkim z prowadzenia regularnych, dobrze nagłaśnianych i rozpoznawalnych kampanii promujących bezpieczeństwo na drodze. W ciągu jej 25- letniej działalności liczba śmiertelnych ofiar wypadków na terenie stanu Virginia spadła z 705 w 1987 roku do 287 w 2010 roku.
D. Wilk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Don’t risk it
Czas:
2010.12.12 - 2010.12.24
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Australia
Nadawca:
Transport Accident Commision (TAC)
Media:
Prasa, citylighty
Wykonawca:
Grey (Melbourne)
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
Don’t risk it





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.09.2023

    Do ostatniego okruszka


  • 26.09.2023

    Mocniejsi niż głód


  • 25.09.2023

    Jedyny słuszny kandydat


  • 21.09.2023

    Gdzie jest sęp?


  • 20.09.2023

    Na wojnę tak, poza tym – nie


  • 20.09.2023

    Zanim to się stanie


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek