logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Niemcy, Pomoc społeczna, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  22.07.2013

Jak biegiem przekazać kalorie

Your browser does not support the video tag.


Bieganie staje się coraz popularniejszym sportem. W dobie smartfonów modne stało się również mierzenie i zapisywanie parametrów swoich treningów biegowych za pomocą specjalnych aplikacji ściąganych bezpośrednio na telefon z wbudowaną nawigacją GPS. Na pewno takie podręczne programy pełnią funkcję motywacyjną i informacyjną w realizacji np. planów treningowych.

Ale jest coś jeszcze. Nowy i mający duży potencjał trend wykorzystała niemiecka organizacja dobroczynna Bundesverband Deutsche Tafel, która wpadła na pomysł, aby spalane w czasie biegania kalorie, zamiast pozwolić im bezproduktywnie „ginąć”, zamieniać na prawdziwe posiłki.

Po każdym wykonanym treningu, użytkownik aplikacji może za pomocą systemu płatności PayPal przesłać kwotę adekwatną wartości bogatego w wybiegane kalorie posiłku, na konto organizacji. W ten sposób biegając nie tylko pomaga sobie samemu, kształtując ciało i dbając o zdrowie, ale także osobom, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej, co powoduje, że jego aktywności sportowe realnie zyskują na znaczeniu.

Biegacz może się również pochwalić dobrym uczynkiem na Facebooku i Twitterze, publikując swój trening i ilość wybieganych posiłków, co jednak budzi mieszane uczucia, gdyż takie demonstracyjne chwalenie się własną szczodrością może przywoływać na myśl brak szczerości i bezinteresowności udzielanej „przy okazji” pomocy. Z drugiej strony służą też popularyzacji idei akcji. Niemniej jednak faktem jest, iż smartfonowa aplikacja spowodowała wzrost ilości przekazywanych wpłat o 300%, co odbiło się szerokim echem w mediach. Kampania zrealizowana przez hamburską agencję  Grabarz & Partner promuje aktywny styl życia wśród społeczeństwa niemieckiego i łączenie go z dobroczynnością, co jak widać bardzo się sprawdza.

Podobny pomysł wykorzystał Polski Czerwony Krzyż – tam jednak płatniczy ekwiwalent kalorii przekazywano po odmówieniu sobie wysokoenergetycznej przekąski.

Sylwia Zajdel


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Miles for Meals
Czas:
2013.1.13
Tematy:
Pomoc społeczna, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Niemcy
Nadawca:
Bundesverband Deutsche Tafel
Media:
Aplikacja na smartfony, media społecznościowe
Wykonawca:
Grabarz & Partner
Adresaci:
Biegacze, osoby aktywne sportowo





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 05.12.2023

    Cały świat na tym korzysta


  • 04.12.2023

    Wystawa „To sztuka być sobą” — w przestrzeni miejskiej Torunia


  • 01.12.2023

    Kształt bezpieczeństwa


  • 29.11.2023

    Na światło dzienne


  • 28.11.2023

    Bajeczki dla dzieci


  • 27.11.2023

    Cisza aż dudni


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek