logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Homoseksualny ślub we Wrocławiu
22.07.2011
Tematy: Wydarzenia

Homoseksualny ślub we Wrocławiu



Dziś, na rynku we Wrocławiu, o godzinie 15 odbędzie się pierwszy w Polsce ślub homoseksualny. Na ślubnym kobiercu staną dwie dziewczyny. Na razie to tylko happening organizowany przez Partię Polska Lewica. Udział w akcji na Facebooku zadeklarowało jednak ponad 490 osób.

– Nie udało nam się znaleźć lesbijek, które chciałyby wziąć udział w happeningu – wyjaśnia na łamach serwisu mmwroclaw.pl Norbert Gruszczyński, biseksualista i organizator wydarzenia – Dlatego wynajęte zostały dwie modelki z Wrocławia, które zagrają lesbijki w sukniach ślubnych.

Fakt włączenia się w akcję osób o orientacji heteroseksulanej podkreślany jest jako wyraz szerszego poparcia społecznego dla idei ślubów osób o orientacji homoseksualnej. 

Celem happeningu jest łamanie stereotypów i walka z homofobią. – We Wrocławiu w ogóle niewiele jest akcji społecznych, wspierających homoseksualistów, dlatego chcemy zwrócić uwagę społeczeństwa na ich problemy. Myślę, że w ciągu 10-15 lat małżeństwa homoseksualne staną się w Polsce rzeczywistością – mówi Gruszczyński.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć na facebooku.








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 18.11.2025Wydarzenia

    CSR Poland Awards. 4. edycja konkursu dla najlepszych projektów i liderów CSR

  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek