logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Gra w zrównoważony rozwój i nagrody dla studentów
09.07.2014
Tematy: Wydarzenia

Gra w zrównoważony rozwój i nagrody dla studentów



W weekend (28-29 czerwca) odbyło się spotkanie kończące jubileuszową X edycję programu Liga Odpowiedzialnego Biznesu 2013/2014. Wydarzenie miało miejsce w Warszawie.

Dzień pierwszy Ambasadorzy i Ambasadorki LOB spędzili w siedzibie Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB). O tym, jak mówić, by być słuchanym, opowiadała dr Marta Karwacka, ekspertka współpracująca z FOB. Uczestnicy wzięli udział w warsztacie o znaczeniu komunikacji niewerbalnej.

Druga część warsztatowa, również prowadzona przez dr Martę Karwacką, dotyczyła projektowania programu zaangażowania społecznego krok po kroku na podstawie wybranych case study. Uczestnicy prezentowali m.in., że: firma wyrabiająca farby może aktywizować społeczność lokalną, co ma wspólnego telewizja dziecięca z bezpieczeństwem oraz jak firma produkująca soki może z powodzeniem współpracować ze szkołami. 

Gościem podczas ostatniego w tej edycji LOB „Podwieczorku przy CSR” był Krzysztof Kaczmar – prezes Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy. Jego tematem przewodnim był wolontariat pracowniczy, a spotkanie prowadziła dr Agata Gruszecka-Tieśluk (menadżerka ds. zarządzania wiedzą FOB).

Ambasadorzy mieli także okazję uczestniczyć w kinie letnim Centrum Nauki Kopernik. Film „Rzeka zmienia bieg”, opowiadający o zmianach w społeczności lokalnej Kambodży i globalnych procesach, w których uczestniczy każdy, otworzył cykl tematyczny 'Raj utracony’.

Drugi dzień spotkania miał miejsce w siedzibie Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy. Ambasadorzy uczestniczyli w grze „Homoresponsabilis in globalized world” przeprowadzonej przez Agatę Rudnicką (ekspertkę współpracującą z FOB) i Janusza Reichela z Łodzi. Ambasadorzy podzieleni na trzy grupy odegrali rolę hurtowników i dostawców w przemyśle odzieżowym. Symulacja trwała symboliczny miesiąc. Każdy z czterech tygodni rozgrywek przynosił nowe wyzwania dla graczy: wypadek przy pracy w fabryce, protest pracowników, skarżenia ze strony organizacji ekologicznej itd. Gra została podsumowana przez ambasadorów i ambasadorki wspólnie rozwiązaniami na temat zrównoważonego rozwoju.

Po grze ogłoszono laureatów programu Ambasadorów CSR 2013/2014. W tegorocznej edycji uczestnicy promujący ideę CSR dotarli do około 2000 bezpośrednich odbiorców.

Najaktywniejsi Ambasadorzy 2013/2014 to: I miejsce- Magdalena Rogosz ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, II miejsce- Michał Majek z Akademii Morskiej w Gdyni, III miejsce – Wioleta Gaweł z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

W nagrodę za aktywność Magdalena Rogosz otrzymała 2-miesięczny, płatny staż w firmie BASF Polska, natomiast Michał Majek i Wioleta Gaweł odbędą miesięczny, płatny staż w Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Ponadto, każde z nich weźmie bezpłatny udział w październikowej Anty-Konferencji CSR, organizowanej przez FOB, i ma możliwość publikacji swojego artykułu dot. CSR na stronie odpowiedzialnybiznes.pl. Dodatkowo wyróżniono 8 osób, które mają szansę na bezpłatny udział w Anty-Konferencji CSR. Są to: Agata Blinkiewicz, Piotr Nieporowski, Daria Lisiecka, Maria Krawczyńska, Marta Jurzak, Agata Chudy, Dominika Legenza oraz Marta Szarszewska.

Wszyscy uczestnicy otrzymali drobne upominki, książki oraz certyfikaty. Spotkanie zakończył obiad w Pałacu Kultury i Nauki. Jesienią rusza rekrutacja do XI edycji programu Ambasadorów Ligii Odpowiedzialnego Biznesu.








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 18.11.2025Wydarzenia

    CSR Poland Awards. 4. edycja konkursu dla najlepszych projektów i liderów CSR

  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek