logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > GPS do pilnowania dzieci
20.10.2010
Tematy: Wydarzenia

GPS do pilnowania dzieci



Przedszkolaki w kilku gminach regionu Dalarna w środkowej Szwecji jako pierwsze w kraju otrzymały odblaskowe kamizelki z nadajnikami nawigacji satelitarnej GPS. Dzięki temu opiekunowie mogą lepiej kontrolować dzieci podczas spacerów lub wycieczek do lasu.

System działa w następujący sposób: nauczyciel ma odbiornik GPS, w którym włącza się alarm, jeśli dziecko oddali się od niego na więcej niż 120 metrów. W takiej sytuacji opiekun otrzymuje na wyświetlaczu informację o położeniu podopiecznego i może szybko zareagować.

Nieprzypadkowo po raz pierwszy kamizelki testowane są w regionie Dalarna, położonym na północ od Sztokholmu. Na tym terenie przeważają mniejsze miejscowości, a obszar jest aż w 70 proc. zalesiony, co utrudnia poszukiwanie zaginionych.

Według szwedzkiej telewizji SVT, która nadała program o nowym systemie monitoringu, nowością zainteresowane są kolejne gminy w Szwecji. Na razie przeszkodą są koszty – jedna kamizelka to wydatek 1000 koron, czyli nieco ponad 400 złotych. Samorządy, którym podlegają przedszkola, starają się jednak znaleźć sponsorów wśród lokalnych firm.
PAP








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 18.11.2025Wydarzenia

    CSR Poland Awards. 4. edycja konkursu dla najlepszych projektów i liderów CSR

  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek