logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Gorące kino
03.07.2009
Tematy: Wydarzenia

Gorące kino



Gorące KINO.LATO to 7. edycja odbywającego się każdego lata na dziedzińcu Zamku Ujazdowskiego festiwalu KINO.LATO. Program składa się z pokazów filmowych i koncertów, a kolejne odcinki festiwalu mają miejsce w każdy weekend lipca i sierpnia, począwszy od 3 lipca.

Co roku temat festiwalu koncentrował się wokół poszczególnych gatunków filmowych takich jak: kino fantastyczno-naukowe, western i film drogi. Tym razem tematem przewodnim festiwalu jest nie gatunek, ale motyw upału i gorąca. Upał rozumiany będzie tu dosłownie, jako żar spadający z rozgrzanego nieba, ale również metaforycznie, jako gorączka rozpalająca zmysły bohaterów, popychająca ich do różnych, nie zawsze jednoznacznych w ocenie moralnej, czynów.

Oprócz pozycji klasycznych, takich jak „Harry Angel” Alana Parkera (1987) czy „Barton Fink“ braci Coen (1991), pokazane zostaną filmy, które nieczęsto gościły na polskich ekranach, jak choćby sztandarowe dzieło feministycznej odmiany czechosłowackiej Nowej Fali „Stokrotki” Very Chytilovej (1966), czy angielski „Posłaniec“ w reżyserii Joshepa Loseya, a także niezapomniany, choć dawno niewyświetlany w polskich kinach, „Bagdad Cafe” Percy Adlona.

Przypomniane zostaną filmy znane – takie jak „Kochanek”, bollywoodzkie „Om Shanti Om” i kino artystyczne z różnych części świata specjalnie sprowadzane na pokazy w Warszawie, np. „Skrajne żądze/ Blisfully Yours” Taja Apitchatponga Weeresathakula. W programie nie zabraknie pozycji polskich, wśród których pojawi się „Upał” Kazimierza Kutza, a taże studium psychologiczne, dramat samotności i bezradności dwojga ludzi niezdolnych do podjęcia próby wspólnego życia – „Ostatni dzień lata” Tadeusza Konwickiego.

Filmy prezentowane będą w ramach kolejnych, tematycznych weekendów, których uzupełnieniem będą koncerty – No Means No, ParisTetris, Nosowska. Specjalną „upalną” scenografię zaprojekotuje Ania Chadaj i Agata Uchman.

Seanse i koncerty odbywają się we wszystkie weekendy lipca i sierpnia na dziedzińcu Zamku Ujazdowskiego. Seanse rozpoczynają się po zmroku. Ceny biletów: 10 zł (ulgowe) i 12 zł (normalne).








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 18.11.2025Wydarzenia

    CSR Poland Awards. 4. edycja konkursu dla najlepszych projektów i liderów CSR

  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek