Babcie nawiązały współpracę w celu nakłonienia swoich wnuków do noszenia swetrów zimą. Elementem ich planu jest ustanowienie 9 lutego Narodowym Dniem Swetra, w którym zmniejsza się ogrzewanie i nakłada ciepłą odzież.
Nadawcą kampanii National Sweater Day (Narodowy Dzień Swetra) jest organizacja World Wildlife Fund Canada (WWF, Światowy Fundusz na Rzecz Przyrody, odział w Kanadzie), której misją jest powstrzymanie degradacji środowiska naturalnego i propagowanie zrównoważonego rozwoju. Kampania ma na celu zwiększenie świadomości na temat globalnego ocieplenia i zachęcenie ludzi do podjęcia kroków, dzięki którym zmiany klimatyczne zostałyby powstrzymane. Jednym z takich kroków jest akcja odbywająca się 9 lutego, w którym to dniu jej uczestnicy zmniejszą ogrzewanie. Organizacja chce w ten sposób sprowokować do myślenia na temat ilości zużywanej energii i jej wpływu na środowisko. Zmniejszenie ogrzewania już o kilka stopni przez wszystkich Kanadyjczyków przez całą zimę byłoby równoważne z obniżeniem liczby pojazdów na drodze o 300000.
Każda osoba zainteresowana świętowaniem Narodowego Dnia Swetra może, poprzez rejestrację na stronie internetowej kampanii, „wynająć” babcię, która 9 lutego zadzwoni z przypomnieniem o zmniejszeniu ogrzewania.
Kampania zaskakuje oryginalnością koncepcji. Niebanalnie i humorystycznie wykorzystuje obraz relacji osób starszych z młodszymi wiążąc ją nie tylko z bezpośrednim celem samej akcji, ale również z kwestią wpływu starszych pokoleń na przyszłe, która w kontekście ekologicznym odgrywa fundamentalną rolę.
Ewa Witkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Suszone świerszcze hitem sprzedaży w Carrefour
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń