logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Ekologia i środowisko
   ──────  02.03.2010

Eko grzech

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Lenistwo, niewierność, kradzież – o tych grzechach przy spowiedzi zwykle się nie zapomina. Inaczej jest z niszczeniem środowiska. O nim grzesznicy zwykle już księdzu nie wspominają, bo też nie są świadomi tego, jak ich nieekologiczne zachowanie wpływa na przyrodę.

Kampania "Nie zaśmiecaj swojego sumienia" przygotowana przez agencję Adwertajzing na zlecenie Ministerstwa Środowiska będzie stanowić największą dotychczas przeprowadzoną przez ministerstwo akcję propagującą proekologiczne postawy. Autorom przekazu zależało na tym by jego odbiorcy uświadomili sobie, że kondycja najbliższego im środowiska zależy bezpośrednio od nich.

Na kampanię medialną, póki co, składają się 3 spoty filmowe (w dwóch wersjach 30 i 15 sekundowej) oraz trzy spoty radiowe. Ze względu na adresatów kampanii – głównie kobiety z małych miejscowości i wsi – głównym bohaterem reklam jest ksiądz, który podobnie jak w popularnych serialach, naucza swoich parafian czym jest "grzech ekologiczny": rolnik, który przyznał się że "wozi śmieci do lasu tak jak wszyscy" truje w ten sposób ludzi, zwierzęta i wodę, a przez smród śmieci uciekają turyści. Druga grzesznica w wyniku palenia odpadów uwalnia wiele szkodliwych substancji mogących wywołać raka i zatruć jej dzieci.

Ksiądz nie zostaje obojętny również wobec poczynań swojej gospodyni, która nie segreguje wyrzucanych resztek po obiedzie. Napomina ją: "Śmieci mają swoje życie po życiu. Segregować je trzeba, sortować i na surowiec przerabiać. (…) Marnowanie śmieci to grzech ekologiczny!".

Spoty stanowią element całorocznej kampanii, w ramach której Ministerstwo Środowiska planuje też zrealizować kampanię prasową, internetową oraz ambientową.
—-
[19-07-2010] Aktualizacja: Reklama prasowa znajduje się tutaj
—-
Kampania edukacyjna ma do zrealizowania ważny cel – zmienić codzienne nawyki Polaków nadając im większe, niż im się powszechnie wydaje, znaczenie. Obecne polskie przepisy spełniają unijne normy dotyczące m.in. konieczności zbiórki zużytych baterii czy recyklingu starego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. By były one jednak przestrzegane trzeba uświadomić sobie jak ważne mają one znaczenia. Reklamowy ksiądz ma szanse tego dokonać.
P. Sienkiewicz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Nie zaśmiecaj swojego sumienia
Czas:
2010.3.2 - 2010.12.31
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Polska
Nadawca:
Ministerstwo Środowiska
Media:
Telewizja, internet, radio, prasa, ambient
Wykonawca:
Adwertajzing
Adresaci:
Mieszkańcy wsi i małych miasteczek, głównie kobiety w wieku 20-54 z wykształceniem podstawowym i średnim
Hasło kampani:
Nie zaśmiecaj swojego sumienia





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek