logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  04.04.2009

Droga do normalności



Organizatorzy ogólnopolskiej akcji społecznej „Droga Wolna! od Absurdów” zachęcają wszystkich do dzielenia się swoimi uwagami, spostrzeżeniami i propozycjami zmian usprawniających jazdę na polskich drogach. Akcja zainicjowana przez łódzką Manufakturę ma zwracać uwagę na utrudnienia na polskich drogach i absurdy niektórych przepisów. Będzie wydarzeniem cyklicznym – pierwszy etap działań potrwa do końca bieżącego roku. Po jego zakończeniu planowane są kolejne działania.

– Podróżowanie w Polsce to nie tylko nieustanne zmaganie się ze złej jakości szosami i wysokim natężeniem ruchu. To także stres związany ze zbyt dużą liczbą ograniczeń i czasami absurdalnymi rozwiązaniami drogowymi, zmęczenie spowodowane nadmiarem informacji, brak poczucia bezpieczeństwa – wylicza Sławomir Murawski, Dyrektor Manufaktury. – Wiem o tym nie tylko jako kierowca, lecz także jako osoba zarządzająca centrum odwiedzanym przez kilkanaście milionów Polaków rocznie. Nie ma osoby, która przyjeżdżając do Łodzi nie skarżyłaby się na różnego rodzaju przeszkody obecne na drogach dojazdowych do miasta. A przecież podobnie jest w całym kraju. Właśnie dlatego postanowiliśmy zainicjować ogólnopolskie działania, które wpłyną na poprawę tej sytuacji. Chcemy, aby Polska stała się krajem bardziej przyjaznym kierowcom. Mamy na swoim koncie pierwsze sukcesy – udało nam się zorganizować debatę z udziałem decydentów i kierowców oraz dokonać diagnozy pierwszego odcinka: trasy Warszawa- Łódź – dodaje.

Akcja zainaugurowana została 1 kwietnia br. przejazdem na trasie Warszawa – Łódź. Podczas rajdu eksperci akcji dokonali diagnozy 135-kilometrowej drogi i obowiązujących na niej przepisów. Ocenili zarówno bezpieczeństwo, jak i komfort jazdy. 3 godziny to czas, jaki zajmuje pokonanie tej często uczęszczanej trasy. Oznacza to, że średnia prędkość poprawnej jazdy wyniosła 45 km/h.

20 kwietnia odbyła się debata na temat jakości poruszania się po polskich drogach z udziałem przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury, GDDKiA, organizacji, naukowców oraz samych kierowców. Do 26 kwietnia potrwa Car Show – święto motoryzacyjne na wolnym powietrzu.

W maju na stronie www.drogawolna.pl ruszy konkurs na najciekawsze zdjęcia drogowych absurdów. Internauci będą wybierać najlepsze fotografie tygodnia i miesiąca. W czerwcu odbędzie się niestandardowy rajd na trasie Warszawa – Łódź – rywalizacja w jeździe zgodnej z przepisami. Wezmą w niej udział przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, GDDKiA, policji, osoby pełniące ważne funkcje oraz znane osobistości. Przejazd będzie okazją do sprawdzenia, jak w Polsce jeździ się zgodnie z przepisami i jakie emocje wzbudza takie podróżowanie.

Na jesieni powstanie petycja z propozycjami zmian, która zostanie przekazany Ministrowi Infrastruktury. Będzie zawierała wnioski z kwietniowej debaty, najciekawsze wątki z forum dyskusyjnego, sugestie przysyłane pocztą i drogą mailową oraz propozycje zebrane przez patronów medialnych akcji.

Partnerami akcji są: Ministerstwo Infrastruktury, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Stowarzyszenie na Rzecz Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego „Droga i Bezpieczeństwo”, Policja, Instytut Pojazdów Politechniki Łódzkiej, Laboratorium Ergonomii Instytutu Inżynierii i Zarządzania Politechniki Poznańskiej, Ogólnopolska Izba Gospodarcza Ośrodków Szkolenia Kierowców, Instytut Transportu Samochodowego, Łódzkie Stowarzyszenie Przewoźników Międzynarodowych i Spedytorów w Łodzi, Automobilklub Łódzki, Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, GPE Psychotronics, portal www.nadrogach.pap.pl. Patronat nad akcję objęło Polskie Radio i magazyn Auto- Świat.
M. Czerepak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Droga Wolna! od Absurdów
Czas:
2009.4.1 - 2009.12.31
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Polska
Nadawca:
Manufaktura
Media:
Eventy
Wykonawca:
Manufaktura
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, szczególnie Łodzianie





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 01.02.2023

    Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek