logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Francja, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  20.12.2008

Dmuchajcie, a się dowiecie

Your browser does not support the video tag.


Z okazji końca 2008 roku i zbliżającego się sylwestra, Francuzi postanowili zatroszczyć się o bezpieczeństwo kierowców, którzy nie stronią od alkoholu. Ministerstwo Ekologii, Energii, Stałego Rozwoju i Zagospodarowania Terenu zorganizowało kampanię "Soufflez vous saurez" (Dmuchajcie, a będziecie wiedzieli) popularyzującą korzystanie z alkomatu oceniającego stan trzeźwości kierowcy, a tym samym wskazującego, czy taki kierowca może prowadzić samochód.

Według danych z 2007 roku, na francuskich drogach zginęło 1031 osób, a główną przyczyną śmiertelnych wypadków był alkohol. Około 30% zgonów można było by uniknąć, gdyby kierowcy przestrzegali prawnego limitu dopuszczalnej ilości alkoholu we krwi.

Na reklamach kampanii narysowano samochód z widoczną miarką, pokazującą dopuszczalny poziom alkoholu we krwi 0-0,5 g/l krwi (czyli 0,25 mg/l wydychanego powietrza). Powyżej tej wartości pojawia się ryzyko wypadkowe, co pokazuje zniszczona połowa samochodu. „Alcool au volant: au-delà de la limite vous ne mesurez plus les risques. Pour savoir si vous pouvez conduire: l’éthylotest.” (Alkohol za kierownicą: poza limitem nie ocenisz już ryzyka. Alkomat – aby dowiedzieć się czy możesz prowadzić).

Ministerstwo wraz z agencją Lowe Stratéus stworzyło spot telewizyjny, film instruktażowy, spoty radiowe oraz stronę internetową, na której można znaleźć m.in. listę klubów, w których wyposażeniu znajdują się alkomaty.
M. Kryńska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Soufflez vous saurez
Czas:
2008.12.15 - 2009.1.15
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Francja
Nadawca:
Ministère de l’Ecologie, de l’Energie, du Développement durable et de l’Aménagement du territoire (Ministerstwo Ekologii, Energii, Stałego Rozwoju i Zagospodarowania terenu)
Media:
Telewizja, plakaty, internet, radio
Wykonawca:
Lowe Stratéus
Adresaci:
Francuscy kierowcy
Hasło kampani:
Alcool au volant: au-delà de la limite vous ne mesurez plus les risques. Pour savoir si vous pouvez conduire: l’éthylotest. (Alkohol za kierownicą: poza limitem nie ocenisz już ryzyka. Alkomat - aby dowiedzieć się czy możesz prowadzić).





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek