"Jaka linia życia długa!" – rozmawia ze starszym człowiekiem jego partnerka. Pomaga mu wstać, ubrać się, opowiada o ostatnio widzianym filmie. "Umieram" – brzmi jego jedyny komentarz.
Portal StarsiRodzice.pl wystartował z kampanią społeczną "Recepta na obojętność", która ma na celu zwrócenie uwagi opinii publicznej na wykluczenie ludzi w podeszłym wieku. Akcja skierowana jest przede wszystkim do ludzi młodych – użytkowników portali społecznościowych. Kampania prowadzona będzie w Internecie – na portalu StarsiRodzice.pl oraz na serwisach społecznościowych. Będzie składać się z trzech elementów – serii etiud filmowych, konkursu fotograficznego oraz warsztatów filmowych.
Akcję zainicjował dokument pt. "Umieram", który pokazuje codzienne zmagania starszej pary – kobieta opiekuje się przewlekle chorym mężczyzną. Film, wyreżyserowany przez Jagodę Adamczyk, przedstawia jej najbliższych w walce o godną starość.
Samotność, poczucie pustki i społeczne zobojętnienie to, obok dolegliwości zdrowotnych, największy problem wskazywany przez osoby w podeszłym wieku; wśród ludzi po 65-tym roku życiu notuje się również największy odsetek chorych na przewlekłą depresję. Według opublikowanego w maju zeszłego roku raportu Komisji Europejskiej w 2060 roku już co 3. mieszkaniec Unii Europejskiej będzie miał 65 lat lub więcej. Dziś w Polsce żyje ponad 16,4% osób w wieku podeszłym i ten odsetek z roku na rok wzrasta.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
-
07.04.2025
Hewi Metal dla Praw Dziecka
-
07.04.2025
Kogo widzisz? Zobacz osobę
-
31.03.2025
Ilu Polaków źle znosi zmianę czasu?
-
30.03.2025
Czy mówisz tak do swojego dziecka?
-
28.03.2025
Strzelanina