logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Ekologia i środowisko
   ──────  06.01.2011

Była Gwiazdeczką, jest koniną



Gwiazdeczka za 23zł to klacz, która przerobiona do postaci zmielonego mięsa leży na tacce w supermarkecie. Całkowita ilość zabitych koni na mięso na świecie wynosi rocznie ok. 4.728.000.

Co roku tysiące koni wywożonych jest z Polski na rzeź, a następnie przerabianych na mięso. Konie zanim zawisną na rzeźnickich hakach przeżywają okropne męczarnie w transporcie trwającym ponad 80 godzin.

Konie były i są jedzone na świecie. Jedzenie mięsa koni było w większości kultur związane z niecodziennymi okolicznościami. W kulturach anglosaksońskich, romskich, w Ameryce Łacińskiej z wyjątkiem Meksyku, a także w Indiach, mięso koni określa się mianem „taboo food” – „jedzenia zakazanego”, głównie ze względu na fakt, że dawniej uciekano się do zabijania koni na mięso tylko w czasach głodu, wojen lub innych kataklizmów. Koninę kojarzono także z biedą – ludzie którzy żywili się mięsem koni nie mogli sobie pozwolić na „lepsze” jedzenie np. wieprzowinę lub wołowinę.

W Europie krajami nieprzyjaznymi koniom są przede wszystkim Włochy, głównie południowe – tam koncentrują się rzeźnie koni (transportowanych głównie z Polski), Francja, gdzie także istnieją wyspecjalizowane rzeźnie dla koni (w tym koni sprowadzanych z Polski), a od niedawna zachęcają do wzmożonej konsumpcji koniny poprzez akcje propagujące rzekome cudowne właściwości tego mięsa Belgia, Niderlandy, Malta oraz Szwecja.

Polska, podobnie jak Hiszpania i Rumunia – kraje o znikomej konsumpcji koniny – są głównymi eksporterami żywych koni do ww. krajów na rzeź.

Kampania "Na ratunek koniom" ma na celu zwrócenie uwagi opinii publicznej na dramatyczny los koni oraz możliwość włączenia się w ich ratowanie wraz z Fundacją Viva! Petycję w tej sprawie można podpisać tutaj.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Na ratunek koniom
Czas:
2011.1.1
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja Viva!
Media:
Prasa, BTL
Wykonawca:
Szwejkowski
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Nie musisz się na to godzić! Możesz pomóc!





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek