logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Francja, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  27.12.2010

Branża tytoniowa sobie poradzi

Your browser does not support the video tag.


To smutne, kiedy ktoś umiera, ale na szczęście przemysł tytoniowy szybko poradzi sobie z taką stratą: zastępowalność pokoleń w przypadku palaczy jest następująca – umiera jeden człowiek w średnim wieku, a w tej samej chwili rodzi się jego zastępca, który następnie będzie „odpowiednio socjalizowany”, by w efekcie stać się osobą nałogowo palącą. Choć we Francji zmniejsza się ogólna liczba palaczy, to wśród nich znajduje się wielu młodych ludzi: 6 proc. wszystkich 13-latków, 36 proc. 16-latków i 51 proc. 19-latków.

Na sprawę oraz przyczyny takiego stanu rzeczy rzuca światło Comité National Contre le Tabagisme (Narodowy Komitet Kontroli Przemysłu Tytoniowego), który zlecił agencji EuroRSCG 360 wykonanie kampanii „Przerwij cykl”, która za nałóg młodzieży obwinia bezwzględną branżę tytoniową. Ta podejmuje wszelkie działania by nastolatki zaczęły palić.

W spocie posłużono się ironiczną analogią. Umiera kobieta. Nieopodal jej łóżka stoi mężczyzna, który w pierwszym momencie wydaje się być jej mężem, zwłaszcza, gdy rozżalony wychodzi na korytarz. A jednak na widok płaczącego noworodka w sali obok uśmiecha się. Domniemany mąż umierającej kobiety to przedstawiciel branży nikotynowej, który przeżył tylko krótkie załamanie po śmierci klientki, by następnie pocieszyć się szansą na wyrównanie strat w pieniądzach. Na szczęście rodzą się kolejni potencjalni palacze.

Nadawcy pokazują, że palący są tylko trybikami w korporacyjnej machinie. Ta z kolei dramatycznie szybko skraca ich życie.
D. Sokołowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Breaking the cycle
Czas:
2010.12.22 - 2011.1.10
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Francja
Nadawca:
Comité National Contre le Tabagisme
Media:
Telewizja
Wykonawca:
EuroRSCG 360 (Paris)
Adresaci:
Francuska opinia publiczna, młodzież i rodzice
Hasło kampani:
We are all always upset when we loose someone close to us. Fortunately, it never takes too long. When a smoker dies, the tobacco industry is ready to do anything to replace him with any younger smoker.





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek