Branża tytoniowa sobie poradzi
To smutne, kiedy ktoś umiera, ale na szczęście przemysł tytoniowy szybko poradzi sobie z taką stratą: zastępowalność pokoleń w przypadku palaczy jest następująca – umiera jeden człowiek w średnim wieku, a w tej samej chwili rodzi się jego zastępca, który następnie będzie „odpowiednio socjalizowany”, by w efekcie stać się osobą nałogowo palącą. Choć we Francji zmniejsza się ogólna liczba palaczy, to wśród nich znajduje się wielu młodych ludzi: 6 proc. wszystkich 13-latków, 36 proc. 16-latków i 51 proc. 19-latków.
Na sprawę oraz przyczyny takiego stanu rzeczy rzuca światło Comité National Contre le Tabagisme (Narodowy Komitet Kontroli Przemysłu Tytoniowego), który zlecił agencji EuroRSCG 360 wykonanie kampanii „Przerwij cykl”, która za nałóg młodzieży obwinia bezwzględną branżę tytoniową. Ta podejmuje wszelkie działania by nastolatki zaczęły palić.
W spocie posłużono się ironiczną analogią. Umiera kobieta. Nieopodal jej łóżka stoi mężczyzna, który w pierwszym momencie wydaje się być jej mężem, zwłaszcza, gdy rozżalony wychodzi na korytarz. A jednak na widok płaczącego noworodka w sali obok uśmiecha się. Domniemany mąż umierającej kobiety to przedstawiciel branży nikotynowej, który przeżył tylko krótkie załamanie po śmierci klientki, by następnie pocieszyć się szansą na wyrównanie strat w pieniądzach. Na szczęście rodzą się kolejni potencjalni palacze.
Nadawcy pokazują, że palący są tylko trybikami w korporacyjnej machinie. Ta z kolei dramatycznie szybko skraca ich życie.
D. Sokołowska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.05.2022
Alkohol oszukuje
-
01.05.2022
Słodkie Święto Pracy
-
29.04.2022
I kto tu jest potworem?
-
28.04.2022
Gdyby tylko mogły mówić…
-
27.04.2022
Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu