logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Blogerki i Kominek przeciw rakowi
29.11.2011
Tematy: Wydarzenia

Blogerki i Kominek przeciw rakowi



10 polskich blogerek zgodziło się użyczyć swoich łamów Polskiej Koalicji na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy. Bardzo osobistymi wpisami nakłaniają swoje czytelniczki do dbania o zdrowie i regularnego wykonywania badań cytologicznych. Patronem mediowym akcji jest najpopularniejszy polski bloger – Kominek, który będzie propagował kampanię na blogu Kominek.es.

– Z Polskich Badań Internetu wynika, że blogi w Polsce czyta blisko 11 milionów internautów – mówi Mirek Połyniak z agencji Blog Ninja odpowiedzialnej za organizację kampanii. – Jednak to nie liczby decydują o ważności tego kanału. Zdecydowanie bardziej istotne są więzi między autorami blogów i czytelnikami. Rekomendację blogera, którego chętnie czytamy i z którym chętnie dyskutujemy na jego blogu, można porównać do rekomendacji kolegi lub znajomego, któremu ufamy. 

Profesor Antonina Ostrowska z Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk podkreśla, że problemem w skutecznej komunikacji na temat profilaktyki jest zwykle ujednolicony sposób komunikowania się. – Do wszystkich kobiet mówimy jednym językiem, do wszystkich używamy tych samych argumentów, wszystkie staramy się przekonać do robienia badań cytologicznych w ten sam sposób. Tymczasem te komunikaty powinny być indywidualizowane i dostosowane do osobistej i społecznej sytuacji danej kobiety. – uważa profesor Antonina Ostrowska, która jest jednocześnie jednym z członków Rady Programowej Polskiej Koalicji na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy.

Polska Koalicja na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy powstała w maju 2011 roku. Skupia ponad 50 organizacji pozarządowych, towarzystw naukowych, firm i instytucji publicznych. Jej celem jest zmniejszenie do 2020 roku o połowę zachorowalności i umieralności Polek z powodu raka szyjki macicy.

Pełna lista blogów, które biorą udział w akcji wspierającej Koalicję RSM:

Małgosia Maćkowiak – blogerka pisząca o modzie Raz tak, raz na wspak…

Ania Włodarczyk – blogerka kulinarna Strawberries from Poland

Paulina – autorka Dots and flowers

Dorota Kamińska – blogerka nie tylko kulinarna

Alina Szczerba, która prowadzi bloga Brunette’sHeart

Veni – autorka bloga Ciemna Strona Wenus

Ilona Myszkowska autorka komiksowego bloga Chata Wuja Freda

Karolina – autorka bloga o modzie Cajmel

Ewa – autorka bloga Bagajaga

Izabela Lenkiewicz – która prowadzi nie tylko bloga Przed Porodem








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 18.11.2025Wydarzenia

    CSR Poland Awards. 4. edycja konkursu dla najlepszych projektów i liderów CSR

  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek