logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Bielsko-Biała maszeruje na rzecz klimatu
27.11.2015
Tematy: Wydarzenia

Bielsko-Biała maszeruje na rzecz klimatu



30 listopada światowi przywódcy spotykają się w Paryżu i rozpoczynają negocjacje w sprawie kolejnego porozumienia klimatycznego (COP21). Dzień wcześniej, 29 listopada, odbędzie się międzynarodowa akcja okazywania solidarności w obliczu zagrożenia planety. Uczestnicy marszy będą się domagać od polityków jasnych deklaracji że zostaną podjęte skuteczne środki przeciwdziałania zmianie klimatu. 

Tego dnia Klub Gaja organizuje Marsz dla Klimatu w Bielsku-Białej, który rozpocznie się o godzinie 15.00 na placu przy Banku PKO BP przy ul. 11-go Listopada. Marsz jest częścią światowego wydarzenia Marsz dla Klimatu 2015, związanego z rozpoczęciem obrad Konferencji Klimatycznej COP 21 w Paryżu. Tego dnia w 150 krajach odbędzie się ponad 2000 wydarzeń dla klimatu.

Przemarsz przejdzie ul. 11-go Listopada w stronę Placu Chrobrego i dalej ul. Mickiewicza do Galerii Bielskiej BWA. O 16.00 w Klubokawiarni Aquarium – Bielska Kuchnia Społeczna odbędzie się poczęstunek wegański pod hasłem „Dieta roślinna a Klimat”. Na 16.30 planowany jest panel dyskusyjny z zaproszonymi gośćmi i projekcja filmu „Cowspiracy: The Sustainability Secret” w Galerii Bielskiej BWA.

W panelu dyskusyjnym udział wezmą: prof. Piotr Skubała z Katedry Ekologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, dr Janusz Okrzesik – Instytut Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, dyr. Galerii Bielskiej BWA Agata Smalcerz, prezeska Stowarzyszenia Vege Inicjatywa (partnera wydarzenia) Alicja Czerwińska i prezes Klubu Gaja Jacek Bożek. 

18 września Rada ds. Środowiska (ENV) przyjęła stanowisko Unii Europejskiej na Szczyt Klimatyczny ONZ (COP21). Rada podkreśliła, że głównym celem światowej polityki klimatycznej powinno być ograniczenie wzrostu średniej temperatury globalnej poniżej 2°C. Powołała się przy tym na dane Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu (IPCC), według którego świat musi osiągnąć szczyt emisji gazów cieplarnianych najpóźniej w 2020 roku. Ponadto globalna redukcja emisji do 2050 roku, w porównaniu z poziomem z 1990, powinna wynieść minimum 50%, a w 2100 być bliska zeru.








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 18.11.2025Wydarzenia

    CSR Poland Awards. 4. edycja konkursu dla najlepszych projektów i liderów CSR

  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek