Biblioteka jak kawiarnia
Biblioteka kojarzy się głównie jako wypożyczalnia książek, a okazuje się, że może być miejscem spotkań i rozwijania zainteresowań, o czym przekonuje Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego w kampanii "Spotkajmy się w bibliotece".
Jej celem jest zwrócenie uwagi na biblioteki w małych miastach i na wsiach, jako na ciekawe miejsca spotkań, aktywności, dostępu do informacji oraz aktywizacja lokalnej społeczności do współtworzenia i kreowania bibliotek zgodnie z lokalnymi potrzebami.
Elementem kampanii, oprócz emisji spotów reklamowych przez sześć tygodni w siedmiu stacjach telewizyjnych, jest konkurs internetowy "Spotkajmy się w bibliotece", którego uczestnicy mają opowiedzieć, czego poszukują w swojej bibliotece i co chcieliby, aby się w niej wydarzyło. Nagrody otrzymają zarówno autorzy najlepszych pomysłów, jak i wskazane przez nich biblioteki.
Od kwietnia do czerwca reklama kampanii będzie miała mobilny charakter. Autobusy PKS – oklejone materiałami informacyjnymi kampanii – będą przemierzać całą Polskę. Natomiast jesienią odbędzie się ogólnopolski kongres bibliotek, organizowany z myślą o wszystkich bibliotekarkach i bibliotekarzach. Wymianie doświadczeń, prezentacji dobrych praktyk, przedstawianiu działalności bibliotek ma służyć także portal bibliotek publicznych www.biblioteki.org
Kampania jest realizowana w ramach ogólnopolskiego Programu Rozwoju Bibliotek. Ma on pomóc bibliotekom w małych miejscowościach przekształcić się w centra wiedzy i aktywności lokalnej. Program został zaplanowany na 5 lat, a fundusze na jego realizację wynoszą 28 milionów dolarów. Środki te pochodzą z grantu przekazanego Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności przez Fundację Billa i Melindy Gates. Łącznie w Programie weźmie udział około 3350 placówek z 1120 gmin. Fundusze zostaną przeznaczone na szkolenia bibliotekarek i bibliotekarzy, wsparcie teleinformatyczne bibliotek, wzmacnianie całego systemu bibliotecznego oraz pakiet działań informacyjnych i promocyjnych.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
12.05.2022
„Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci
-
11.05.2022
Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka
-
10.05.2022
Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy
-
06.05.2022
Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach