logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Bezpłatne szkolenia z rozpoznawania i profilaktyki depresji w Gdańsku
26.10.2017
Tematy: Wydarzenia

Bezpłatne szkolenia z rozpoznawania i profilaktyki depresji w Gdańsku



Według badań z sierpnia br.[1], aż 11,5% Polaków przyznaje, że choruje na depresję. Jednocześnie ponad połowa twierdzi, że nie zna nikogo takiego w swoim otoczeniu, szczególnie dalszym – zawodowym czy szkolnym. Aby to zmienić, Ministerstwo Zdrowia organizuje w ramach kampanii „Sposoby na depresję” bezpłatne szkolenia, dedykowane wybranym grupom zawodowym.

Czym różni się depresja od normalnego smutku? Jak wygląda depresja u dzieci, a jak u młodzieży? Jak rozpoznać, że ktoś planuje samobójstwo? Jak prawo chroni osoby z zaburzeniami psychicznymi? Odpowiedzi na te i inne pytania będzie można uzyskać w trakcie szkolenia organizowanego 6 listopada w ramach kampanii „Sposoby na depresję” na Uniwersytecie Gdańskim. Szkolenie dedykowane jest grupom zawodowym szczególnie często spotykającym się w swojej pracy z osobami cierpiącymi na depresję: pracownikom pomocy społecznej, urzędów pracy, nauczycielom oraz pracownikom jednostek organizacyjnych samorządu terytorialnego. Dla pozostałych osób zainteresowanych tym tematem stworzone zostało szkolenie e-learningowe, dostępne na stronie sposobynadpresje.pl.

Według przeprowadzonego w sierpniu br. badania ilościowego, aż 55% Polaków twierdzi, że nie zna w swoim otoczeniu nikogo, kto cierpiałby na depresję. Jednocześnie więcej niż co dziesiąty badany (11,5%) przyznał, że sam zmaga się z tą chorobą. Porównanie tych wyników może świadczyć o społecznym problemie nie dostrzegania osób chorych przez osoby zdrowe. Jest to szczególnie wyraźne w przypadku tzw. „osób trzecich” – z otoczenia szkolnego czy zawodowego, gdzie znajomość osób chorych na depresję deklaruje mniej osób niż w przypadku grona najbliższych znajomych czy rodziny. Takie wyniki mogą świadczyć o tym, że depresja jest traktowana jako osobisty problem, co prawdopodobnie ogranicza chęć pomagania przez osoby „z zewnątrz” takie jak nauczyciele czy pracownicy pomocy społecznej. Szkolenia mają pomóc zmienić to myślenie.

Chęć udziału można zgłaszać na adres mailowy: sposobynadepresje@info-systems.pl. Liczba miejsc jest ograniczona.

Kampania „Depresja. Naucz się pomagać” potrwa do końca 2017 r. Projekt realizowany jest przez Fabrykę Komunikacji Społecznej na zlecenie Ministerstwa Zdrowia w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020 w zakresie „Ogólnopolskiego programu edukacyjno-informacyjnego na rzecz zapobiegania depresji, samobójstwom i innym zachowaniom autodestrukcyjnym”.

Więcej informacji znaleźć można na stronie kampanii www.sposobynadepresje.pl

[1] Badanie potrzeb szkoleniowych zrealizowane na potrzeby kampanii „Sposoby na depresję. Naucz się pomagać”. Realizacja: 12 -14 sierpnia 2017 roku; 1055 zrealizowanych wywiadów, CAWI; próba zgodna ze strukturą polskiego społeczeństwa pod względem płci, wieku, wykształcenia i miejsca zamieszkania.

sposoby na depresje szkolenie gdańsk







17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 18.11.2025Wydarzenia

    CSR Poland Awards. 4. edycja konkursu dla najlepszych projektów i liderów CSR

  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek