Rozpoczęła się szósta edycja kampanii "Bezpieczny przejazd – Zatrzymaj się i żyj! organizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Twórcy podkreślają, że niezbędnym jest stałe uświadamianie zagrożenia wynikającego z niezachowania ostrożności na przejazdach wśród wszystkich użytkowników dróg. Celem kampanii jest zmiana zachowań kierowców, kształtowanie nawyku przestrzegania zasad bezpieczeństwa na przejazdach wśród dzieci i młodzieży oraz uczenie ich odpowiedzialności za zdrowie i życie własne oraz najbliższych.
Każdego roku dochodzi w Polsce średnio do 250 wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych, w 98% przypadków przyczyną jest nieostrożność kierowców.
Na skrzyżowaniu linii kolejowej z drogą pociąg ma zawsze pierwszeństwo, wynika to z racji prawa i z pozycji siły. W ramach kampanii powstała witryna edukacyjna dla dzieci i dorosłych www.bezpieczny-przejazd.pl, która odsyła m.in. do strony www.tylkodlaidiotow.pl, na której zamieszczane są filmy przedstawiające brawurowe przejazdy przez tory kolejowe, wraz ze znamiennym podpisem "Nie bądź idiotą".
W ramach akcji zaplanowane są spotkania terenowe, podczas których odbywają się inscenizacje wypadków na przejazdach, wraz z prezentacją ich skutków. Tegoroczną nowością w akcji jest przedstawienie teatralne "Aban i bezpieczny przejazd", realizowane z myślą o najmłodszych odbiorcach kampanii.
M.Prządka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
23.04.2025
Jak czytają Polacy?
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
18.04.2025
„Klara buduje” — Erbud walczy ze stereotypami w budownictwie
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów