logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Obronność i bezpieczeństwo
   ──────  22.03.2013

Bez jaj przed Świętami



Nie daj się zrobić w jajo – przestrzegają plakaty. Okres świąt wielkanocnych to czas zwiększonej aktywności kieszonkowców, którzy dokonują kradzieży wykorzystując nieuwagę podróżnych i klientów sklepów – twierdzą Komenda Stołeczna Policji i Zarząd Transportu Miejskiego, które wspólnie zainicjowały kampanię przypominającą o zachowywaniu ostrożności podczas podróży i zakupów.

Inicjatorzy informują, że by uniknąć kradzieży, należy dostosować się do kilku reguł – trzymać zamknięte torby i torebki przed sobą, nie eksponować zawartości portfela, nie nosić portfela w tylnych kieszeniach spodni i w zewnętrznych kieszeniach ubrania, a by zminimalizować potencjalne straty mieć przy sobie tylko niezbędną gotówkę.

W Punktach Obsługi Pasażerów ZTM oraz w metrze pojawiły się plakaty z poradami, na co należy zwrócić uwagę podczas podróży komunikacją lub pobytu w zatłoczonych miejscach. O akcji informują również spoty emitowane w autobusach, metrze, tramwajach i pociągach SKM. Natomiast w komunikacji miejskiej nieumundurowani policjanci Komendy Stołecznej Policji identyfikują złodziei kieszonkowych i zachęcają pasażerów do zachowania ostrożności (poprzez akcję nalepkową).

Przed wprowadzeniem akcji prewencyjnych w okresie przedświątecznym w stolicy popełniano od 100 do 160 kradzieży. Od roku 2010 liczba zgłaszanych zdarzeń spadła do kilkudziesięciu (18 w 2011 roku, 39 w 2012 roku).

Złodzieje kieszonkowi działają zarówno w pojedynkę, jak i w grupach. „Robotnik” dokonuje kradzieży i zazwyczaj ma najwyższe kwalifikacje z grupy. „Tycer” typuje przyszłą ofiarę, zasłania robotnika i jego rękę. „Świeca” prowadzi obserwację i rozpoznaje przebywających w rejonie kradzieży policjantów. Natomiast „konik” przyjmuje od robotnika skradzione przedmioty i odchodzi w bezpieczne miejsce – wyjaśniają organizatorzy. Policja wyróżnia kilka sposobów działania złodziei, m.in. „na podsiad” – podczas wsiadania i wysiadania ze środków transportu miejskiego, „na mijankę” – w dużym tłoku, mijając się ze stojącymi lub przechodzącymi obok osobami, „na przewieszkę” – wykorzystując elementy garderoby przewieszone przez rękę do ukrycia faktu kradzieży i „na kosę” – kradną przecinając kieszeń, torebkę, siatkę.

Portal kampaniespołeczne.pl jest partnerem medialnym kampanii.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Nie daj się zrobić w jajo
Czas:
2013.3.22 - 2013.4.30
Tematy:
Obronność i bezpieczeństwo
Kraje:
Polska
Nadawca:
Zarząd Transportu Miejskiego, Komenda Stołeczna Policji
Media:
Plakaty, spoty w komunikacji miejskiej
Wykonawca:
Zarząd Transportu Miejskiego, Komenda Stołeczna Policji
Adresaci:
Pasażerowie, klienci centrów handlowych





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Jak w czterech prostych krokach nauczyć dziecko bezpiecznego zachowania na drodze?


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek