logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Atrament tam, gdzie krew
20.02.2009
Tematy: Kampanie, Francja, Prawa człowieka

Atrament tam, gdzie krew



Międzynarodowa organizacja Reporterzy bez granic (Reporters sans Frontières), walcząca o wolność prasy i dziennikarzy od 1985 roku, zainicjowała w połowie lutego kampanię "Encre de Reporters sans frontières" autorstwa agencji Saatchi&Saatchi z Paryża, której celem jest ochrona dziennikarzy w miejscach, w których toczy się wojna.

W ramach kampanii powstał plakat, na którym widać zabitego, z którego – zamiast krwi- płynie tusz. Hasło przypomina, że "Atrament powinien płynąć wtedy, kiedy płynie krew. Nikt, ani nic, nie powinno przeszkadzać dziennikarzom w dotarciu do stref walki."

Na stronie organizacji można przeczytać, że kampanie komunikacyjne realizowane przez RSF mają na celu informować opinie międzynarodową oraz piętnować kraje, które nie przestrzegają fundamentalnych praw zawartych w rezolucjach międzynarodowych, w tym głównie wolności prasy i reporterów. Mottem RSF jest „Sans une presse libre, aucun combat ne peut être entendu." (Bez wolnej prasy, nie usłyszy się o żadnej walce).

RSF zwraca uwagę, że w niektórych krajach dziennikarz może spędzić kilka lat w więzieniu za napisanie "złego" słowa lub pokazanie "złego" zdjęcia. Według nadawców kampanii, uwięzienie lub zabicie dziennikarza jest równoznaczne z wyeliminowaniem ważnego świadka wydarzeń oraz odebraniem całym społeczeństwom prawa każdego człowieka do informacji.

Główne cele działalność RSF skupiają się wokół 4 osi:
– ochrona dziennikarzy i ich współpracowników (zatrzymanych lub prześladowanych z powodu aktywności zawodowej)
– walka o zniesienie cenzury i o wolność prasy
– przyznawanie środków pieniężnych dziennikarzom w potrzebie oraz rodzinom uwięzionych dziennikarzy
– działania na rzecz bezpieczeństwa dziennikarzy, szczególnie w strefach walki.
M. Kryńska



Nazwa kampanii:
Encre de Reporters sans frontières
Czas:
2009.2.15 - 2009.3.15
Nadawca:
Reporters sans Frontières
Media:
Billboardy, citylighty, internet
Wykonawca:
Saatchi & Saatchi (Paris)
Adresaci:
Opinia publiczna
Hasło kampani:
L’encre devrait couler partout où le sang coule. Rien ni personne ne doit empêcher les journalistes d’acceder aux zones de combats. / Ink should flow when blood flows. Nothing and no-one should prevent journalists from reporting from combat zones. (Atrament powinien płynąć wtedy, kiedy płynie krew. Nikt, ani nic, nie powinno przeszkadzać dziennikarzom w dotarciu do stref walki.)





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 03.06.2025Kampanie

    Dziecko samo w obcym mieście

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek