logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Francja, Prawa człowieka
   ──────  20.02.2009

Atrament tam, gdzie krew



Międzynarodowa organizacja Reporterzy bez granic (Reporters sans Frontières), walcząca o wolność prasy i dziennikarzy od 1985 roku, zainicjowała w połowie lutego kampanię "Encre de Reporters sans frontières" autorstwa agencji Saatchi&Saatchi z Paryża, której celem jest ochrona dziennikarzy w miejscach, w których toczy się wojna.

W ramach kampanii powstał plakat, na którym widać zabitego, z którego – zamiast krwi- płynie tusz. Hasło przypomina, że "Atrament powinien płynąć wtedy, kiedy płynie krew. Nikt, ani nic, nie powinno przeszkadzać dziennikarzom w dotarciu do stref walki."

Na stronie organizacji można przeczytać, że kampanie komunikacyjne realizowane przez RSF mają na celu informować opinie międzynarodową oraz piętnować kraje, które nie przestrzegają fundamentalnych praw zawartych w rezolucjach międzynarodowych, w tym głównie wolności prasy i reporterów. Mottem RSF jest „Sans une presse libre, aucun combat ne peut être entendu." (Bez wolnej prasy, nie usłyszy się o żadnej walce).

RSF zwraca uwagę, że w niektórych krajach dziennikarz może spędzić kilka lat w więzieniu za napisanie "złego" słowa lub pokazanie "złego" zdjęcia. Według nadawców kampanii, uwięzienie lub zabicie dziennikarza jest równoznaczne z wyeliminowaniem ważnego świadka wydarzeń oraz odebraniem całym społeczeństwom prawa każdego człowieka do informacji.

Główne cele działalność RSF skupiają się wokół 4 osi:
– ochrona dziennikarzy i ich współpracowników (zatrzymanych lub prześladowanych z powodu aktywności zawodowej)
– walka o zniesienie cenzury i o wolność prasy
– przyznawanie środków pieniężnych dziennikarzom w potrzebie oraz rodzinom uwięzionych dziennikarzy
– działania na rzecz bezpieczeństwa dziennikarzy, szczególnie w strefach walki.
M. Kryńska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Encre de Reporters sans frontières
Czas:
2009.2.15 - 2009.3.15
Tematy:
Prawa człowieka
Kraje:
Francja
Nadawca:
Reporters sans Frontières
Media:
Billboardy, citylighty, internet
Wykonawca:
Saatchi & Saatchi (Paris)
Adresaci:
Opinia publiczna
Hasło kampani:
L’encre devrait couler partout où le sang coule. Rien ni personne ne doit empêcher les journalistes d’acceder aux zones de combats. / Ink should flow when blood flows. Nothing and no-one should prevent journalists from reporting from combat zones. (Atrament powinien płynąć wtedy, kiedy płynie krew. Nikt, ani nic, nie powinno przeszkadzać dziennikarzom w dotarciu do stref walki.)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 14.07.2022

    Wojna nie robi sobie wakacji


  • 13.07.2022

    Fast fashion jest jak fast food


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek