logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Adoptuj pszczołę z Dorotą Wellman
11.11.2017
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR, Kampanie, Polska, Kraje, Problemy społeczne, Ekologia i środowisko

Adoptuj pszczołę z Dorotą Wellman



Dorota Wellman została ambasadorką jubileuszowej edycji akcji społecznej Greenpeace na rzecz ochrony pszczół miodnych i dziko żyjących „Adoptuj pszczołę”. Celem akcji jest poprawa sytuacji tych pożytecznych owadów w Polsce, co w tym roku obejmuje m.in. powstanie Narodowej Strategii Ochrony Owadów Zapylających.

Prywatnie Dorota Wellman sama od lat działa dla pszczół – przez cały sezon dba o to, by w jej ogrodzie zapylacze miały odpowiednie warunki do życia – sadzi rośliny miododajne, tworzy domki, w których zapylacze mogą znaleźć schronienie i bezpieczne miejsce do rozmnażania. W tym roku dziennikarka wsparła jubileuszową, piątą edycję akcji społecznej Greenpeace „Adoptuj pszczołę”, użyczając swojego wizerunku w klipie promującym kampanię pt. „Pszczoła jest wielka”.

– Musimy zadbać o wszystkie zapylacze – te w miastach i te na wsi. O pszczoły miodne i setki gatunków pszczół dzikich, których ponad połowa to gatunki zagrożone wyginięciem. Dlatego nie miałam wątpliwości, czy chcę dołączyć do akcji “Adoptuj pszczołę”. Owadom z najbliższej okolicy pomagam każdego dnia, a dzięki Adoptuj Pszczołę mogę pomóc wszystkim zapylaczom w Polsce. Dlatego zachęcam wszystkich do dołączenia – powiedziała Dorota Wellman.

Spot wyreżyserowała Zuzanna Plisz, a za zdjęcia odpowiedzialny był Kacper Fertacz, dwukrotny zdobywca Nagrody Głównej w Konkursie Filmów Polskich za film „Ostatnia rodzina” oraz „Hardkor disco” na Camerimage Festival.

Akcja Greenpeace od pięciu lat zwraca uwagę na problemy pszczół miodnych i dziko żyjących w Polsce i zachęca do aktywnego im pomagania. W Polsce poza pszczołami hodowlanymi żyje prawie 500 gatunków pszczół dziko żyjących, z których połowa to gatunki zagrożone. Dotychczas w akcji „Adoptuj pszczołę” wzięło udział kilkadziesiąt tysięcy osób, które symbolicznie „adoptowały” pszczoły na stronie adoptujpszczole.pl. Dzięki temu udało się m.in. postawić w całym kraju ponad 100 hoteli dla owadów, odbudować populację pszczół w gminie Wschowa po masowym zatruciu pestycydami, przeprowadzić nowatorskie badania nad zapylaczami w modelu nauki obywatelskiej a także rozpocząć prace nad Strategią Ochrony Owadów Zapylających. Akcja prowadzona jest we współpracy z naukowcami i największymi związkami pszczelarskimi w Polsce.

– Wierzymy, że aby robić rzeczy wielkie i ważne, musimy działać razem – dlatego już po raz piąty dzięki akcji „Adoptuj pszczołę” tysiące ludzi z całej Polski sprawia, że nasz kraj staje się naprawdę przyjazny dla owadów zapylających. Ten rok jest dla nas szczególny – obchodzimy 5. urodziny i tworzymy projekt, który ma szansę trwale zmienić sposób, w jaki Polska dba o pszczoły i inne zapylacze: dzięki „Adoptuj pszczołę” powstanie Narodowa Strategia Ochrony Owadów Zapylających – powiedziała Katarzyna Jagiełło z Greenpeace Polska.

Aby wziąć udział w akcji „Adoptuj pszczołę”, należy wejść na stronę www.adoptujpszczole.pl i „adoptować” dowolną liczbę wirtualnych pszczół. Podczas adopcji można wybrać pomiędzy adopcją jednorazową a tzw. adopcją regularną, czyli odnawianą co miesiąc. Osoby, które zdecydują się na adopcję regularną, otrzymają Pakiet Pszczelego Bohatera, na który składa się m.in. certyfikat i koszulka Pszczelego Bohatera, kupon rabatowy na powieść „Rój” Laline Paull, a także pszczeli kalendarz na rok 2018.

Pszczoły można adoptować do 15 listopada. Książki dla osób, które wybrały adopcję regularną przekazało Wydawnictwo Prószyński i S-ka.



Nazwa kampanii:
Adoptuj pszczołę
Nadawca:
Greenpeace Polska
Wykonawca:
Zuzanna Plisz, Kacper Fertacz
Adresaci:
Osoby zainteresowane ochroną pszczół





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek