W butelkach przeróżnych alkoholi – whisky, piwa, wódki, wina, brandy, rumu – uwięzione jest niemowlę. Sześć plakatów oraz spot w ramach kampanii pod hasłem „Too young to drink” („Za młode, by pić”) zostało przygotowanych na zlecenie European FASD Alliance (Europejskie Stowarzyszenie FASD) i mają zmotywować matki do zachowania całkowitej abstynencji w czasie ciąży oraz upowszechnić wiedzę o zagrożeniu, jakim dla płodu jest wpływ alkoholu.
FASD (Fetal Alcohol Spectrum Disorder, Zespół Poalkoholowego Uszkodzenia Płodu) to spektrum zaburzeń, wśród których można wymienić m.in. anomalie w budowie twarzy, opóźnienia w rozwoju fizycznym oraz problemy wynikające z uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego – kłopoty z uwagą i pamięcią, komunikacją, niedojrzałe zachowanie. U dziecka dotkniętego FASD mogą pojawiać się tylko niektóre z tych objawów i w różnym nasileniu. Choroba występuje na skutek narażenia płodu na działanie alkoholu. Każda ilość alkoholu może potencjalnie nieść za sobą ryzyko, dlatego też kobietom ciężarnym zaleca się niepicie go w ogóle. Do kampanii przyłączyło się ponad 60 organizacji w 30 krajach, przygotowano plakat także w polskiej wersji.
Światowy Dzień FASD obchodzony jest 9 września, wtedy też ruszyła kampania, którą przygotowała Fabrica – the Benetton Group Communication Research Center (Fabrica – Centrum Badań nad Komunikacją Grupy Benetton). Fabrica została założona przez markę Benetton w 1994 i odpowiada za prowadzone przez nią kampanie (np. „Unemployee of the Year”), pracuje też dla innych podmiotów.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”